- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تاکسی‌های گردشگری در راه تهران/ استقرار پلیس گردشگری در سطح پایتخت در دست اقدام

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر فردا مطرح کرد؛
تاکسی‌های گردشگری در راه تهران/ استقرار پلیس گردشگری در سطح پایتخت در دست اقدام
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری ۵۰ تور گردشگری در شهر تهران در ایام نوروز گفت: در مجموع هزار و ۲۱۵ تن از تورهای گردشگری نوروز ۹۷ تهران استفاده کردند.

مهدی سیف در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، اظهار داشت: ۵۰ تور گردشگری در ایام نوروز به گردشگران عزیز خدمات ارائه می داد و ۱۲۱۵ تن در مجموع از این تورها بهره مند شدند.

وی با اشاره به ارائه بسته های اطلاع رسانی به گردشگران تاکید کرد: ۱۰۰ هزار بسته اطلاع رسانی گردشگری و برگه های تخفیف مقاصد گردشگری که قبلا با ستاد گردشگری به تفاهم رسیده بود در اختیار گردشگران قرار گرفت و در مجموع ۷ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسیده است که هم برای رزرو تورهای گردشگری و هم برای دریافت اطلاعات از تورها و اماکن گردشگری تهران بوده است.

وی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های اطلاع رسانی در سطح شهر تهران تصریح کرد: ۹۷ ایستگاه اطلاع رسانی که وظیفه اطلاع رسانی گردشگری، توزیع بسته های گردشگری و نحوه ثبت نام تورهای تهران گردی را بر عهده داشتند به شهروندان و گردشگران ارائه خدمت کردند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: ۱۲ نقطه در تهران مشخص شده بود که برای جایگذاری ۱۲ کیوسک گردشگری در نظر گرفته شده بود و این ۱۲ کیوسک در مبادی ورودی شهر تهران قرار داشت که اطلاعات گردشگری تهران ارائه شد و سعی بر این است که این کیوسک ها برای تمام ایام سال فعال بماند.

سیف پیرامون فعالیت کیوسک های گردشگری در تمام ایام سال خاطر نشان کرد: این کیوسک ها با آرم و لوگوی ستاد گردشگری در فرودگاه ها و ترمینال های تهران فعال خواهند بود تا بتواند اطلاعات گردشگری را در طول سال به گردشگران ارائه کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پاسخ به اینکه استقبال گردشگران خارجی از تورهای گردشگری تهران چگونه بود افزود: با توجه تمهیدات صورت گرفته حضور گردشگران خارجی نیز در تهران پیش بینی شد ولی با توجه به اینکه برنامه ریزی سفر گردشگران خارجی به ایران از مبدا صورت می گیرد این حضور خیلی چشمگیر نبوده و به عدد انگشتان دست موردی به ستادهای گردشگری مراجعه شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی هم در برگزاری تورهای گردشگری وجود داشت یا خیر گفت: نمی توان گفت که کار بدون نقص است بلکه ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد ولی سعی بر آن است که این نواقص به حداقل رسیده و خدمات با کیفیت به شهروندان و گردشگران ارائه شود.

سیف در ادامه با اشاره به حضور اعضای ستاد مرکزی گردشگری در تورهای تهران گردی یادآور شد: فرماندار تهران، مدیرکل میراث، ۲۰ تن از شهرداران مناطق، ۶ تن از اعضای شورای شهر در ستاد گردشگری نوروز ۹۷ حضور یافته و نحوه برگزاری تورهای گردشگری اظهار رضایت نمودند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه با سازمان تاکسی رانی شهر تهران اظهار داشت: با سازمان تاکسیرانی هماهنگ شده و سازمان در حال تهیه پروپوزال برای ایجاد تاکسی گردشگری در سطح شهر تهران است و با مشخص شدن مسیرها و نقاط استقرار تاکسی های گردشگری این تاکسی ها فعالیت خود برای ارائه خدمت به گردشگران در سطح شهر آغاز می کنند.

سیف در خصوص استقرار پلیس گردشگری در سطح شهر تهران گفت: صحبت های اولیه سال گذشته با پلیس راهور صورت گرفته اما کمی زمان می برد تا تفاهم های حداکثری ایجاد شود.