- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

حمایت از تولیدات هنری تبریز گامی برای رونق بخشیدن به تولید داخلی

شهردار تبریز در بازدید از نمایشگاه دائمی تولیدات هنری تبریز عنوان کرد:

شهریارنیوز: شهردار تبریز حمایت از آثار و تولیدات هنری را گامی برای رونق بخشیدن به تولید داخلی و حمایت از هنرمندان و پدید آورندگان آثار صنایع دستی و هنری داخلی دانست.
به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر شهردار تبریز به همراه دکتر کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و شهردار منطقه سه تبریز از نمایشگاه دائمی آثار و تولیدات هنری تبریز، آثار هنرجویان و هنرمندان دانشگاه هنر اسلامی بازدید کرد.
شهردار تبریز نبود متولی خاص برای معرفی هنرمندان رشته های مختلف هنری در استان را مایه ی تاسف دانست و گفت: برای استفاده از آثار و تولیدات و یاری گیری از هنرمندان نیازمند به وجود مجموعه ای برای معرفی این هنرمندان عزیز هستیم.
مهندس ایرج شهین باهر به فرمایشات مقام معظم رهبری ، به شعار سال ” حمایت از کالای ایرانی ” اشاره کرده و گفت: اگر واقعا خواهان استفاده از توان داخل کشور و نیروهای داخلی هستیم، باید با حمایت از این هنرمندان به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.
وی گفت: مدیران و مسئولین استانی بخصوص مدیران تصمیم گیر در حوزه سرمایه گذاری استان باید از این نمایشگاه دیدن نموده و زمینه حضور و مشارکت عملی جوانان را در عرصه فرهنگ و هنر و اجرا فراهم آورند.
شهردار تبریز ضمن قدردانی از شهرداری منطقه۳ از بابت همکاری با دانشگاه هنر اسلامی ، حمایت شهرداری تبریز را با عنوان فراهم نمودن محل ارائه آثار هنرمندان در قالب بازارچه ها عنوان کرده و تاکید کرد: باید دستگاه های متولی نیز امور تسهیلات لازم برای رشد و شکوفائی این هنرمندان گرانقدر را فراهم نمایند.
وی ادامه داد: به مدیران شهری شهرداری تبریز مخصوصاً مدیران حوزه زیباسازی، قطار شهری و خدمات شهری توصیه خواهم کرد از این نمایشگاه بازدید کرده و از آثار و سایر توانمندی های هنرمندان در زیباسازی شهر تبریز بهره مند شوند.
دکتر شهین باهر گفت: باید در ایستگاه های مترو، فضاهای عمومی، میادین و.. از هنر بومی استفاده نموده و فرهنگ و هویت کهن شهر تبریز را به گردشگران و مردم شهر تبریز بیش از پیش معرفی نماییم.
وی به لزوم تبلیغات در خور شأن و گسترده برای این نمایشگاه اشاره کرده و خاطرنشان کرد: برای مطلع شدن مردم و مدیران از وجود چنین نمایشگاه هایی ،باید از طرق های مختلفی همچون صدا و سیما ، رسانه ها و سایر ابزارها استفاده گردد.