تاریخ انتشار: 09 ژوئن 2018 - اخبار بین الملل, اخبار شهرداری ها

حضور شهردار اصفهان در اجلاس بین المللی شهرهای خلاق در کراکوف لهستان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

توسعه صنایع خلاق، جذب گردشگر و بازاریابی شهری در اولویت اهداف مدیریت شهری قرار دارد
شهردار اصفهان از شرکت در اجلاس بین المللی شبکه شهرهای خلاق جهان در شهر کراکوف لهستان در هفته جاری خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی “سلام اصفهان” ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: با تصمیم شهرداری و شورای شهر، مترو در روز گذشته به مناسبت راهپیمایی روز قدس به صورت رایگان به شهروندان سرویس دهی کرد و با استقبال شهروندان روبه رو شد. همچنین در روز عید سعید فطر نیز مترو از ساعت ٧ صبح تا ٢ بعد ازظهر به منظور سهولت نمازگزاران، به صورت رایگان سرویس دهی خواهد کرد.
وی ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی افزود: شبکه شهرهای خلاق یونسکو به منظور تقویت تعاملات بین المللی بین شهرها ایجاد شده و اصفهان به دلیل تنوع در صنایع دستی از جمله شهرهای خلاق جهانی در این حوزه شناخته می شود.
وی با اشاره به این که شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و به منظور ترویج همکاری میان شهرهای مطرح در این حوزه ایجاد شد و هم اکنون ۱۸۰ شهر جهان عضو این شبکه هستند، اذعان داشت: این شهرها برای دستیابی به اهداف مشترکی چون قرار دادن خلاقیت و توسعه فرهنگی در صدر برنامه‌‌های توسعه محلی و همکاری فعالانه در مشارکت‌‌های بین شهری تلاش می‌‌کنند.
شهردار اصفهان با بیان این که شهرهای خلاق در هفت حوزه تعریف می شوند، تصریح کرد: با توجه به این که شهر اصفهان از شهرهای خلاق در زمینه صنایع دستی است، می توانیم شاهد توسعه همکارهای بین المللی اصفهان در زمینه مهارت های سنتی باشیم و از خلاقیت و نوآوری های این عرصه بیشتر بهره ببریم.
وی با تأکید بر این که مدیریت شهری اصفهان به بازیابی پتانسیل‌های اقتصادی، اجتماعی و صنایع دستی اصفهان می اندیشد، بیان کرد: شهرداری اصفهان توسعه در عرصه صنایع خلاق و جذب بیشتر گردشگر با رویکرد بازاریابی شهری را در اولویت اهداف خود قرار داده است.
نوروزی از شرکت در اجلاس بین المللی شهرهای خلاق در شهر کراکوف لهستان در هفته جاری خبر داد و افزود: امید است این اجلاس برای هنرمندان و بازار صنایع دستی شهر اصفهان دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.
گفتنی است از ایران دو شهر رشت و اصفهان به ترتیب به دلیل ” تنوع در غذا ” و ” صنایع دستی ” به ‌عنوان شهر خلاق جهانی انتخاب شده‌اند.

چاپ چاپ