شهرداران محله در خانه‌های فرهنگ مستقر می‌شوند
تاریخ انتشار: 10 جولای 2018 - اخبار, از سراسر ايران

شهرداران محله در خانه‌های فرهنگ مستقر می‌شوند

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، از تغییر در کارکرد فعلی و بازگشت به ماهیت و مسئولیت اصلی خانه‌های فرهنگ شهرداری کرمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، محمدعلی جوشایی گفت: به زودی بعد از شناسایی شهرداران محله فعال و ابقای آنها و نیز انتصاب شهرداران محله‌ی جدید، دلسوز و فعال به جای شهرداران محله کم‌کار توسط شهردار، دفتری برای ارتباط و تعامل با مردم محله، به این شهرداران در خانه‌های فرهنگ اختصاص داده می‌شود.
وی گفت: با انتخاب شهرداران محله توانمند که بی مزد و منت و دلسوزانه برای بهبود محلات خود تلاش می‌کنند؛ می‌توان بسیاری از اختیارات را به آنها سپرد.
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان افزود: این کار به منظور فراهم شدن امکان ارتباط راحت‌تر با مردم محلات جهت شناسایی مشکلات و رفع آنها و نیز قابلیت‌های هر محله و مشارکت مردم محله در فعالیت‌های شهروندی انجام می‌شود.
جوشایی تصریح کرد: تغییر ظاهر خانه‌های فرهنگ و نیز تغییر کارکرد آنها به تناسب نیاز محلات به دریافت آموزش‌های شهروندی و نیز خدمات فرهنگی و هنری به گونه‌ای که مردم آنجا را از خود بدانند و در فعالیت‌های اجتماعی و شهروندی این مکان‌ها حضور فعالانه داشته باشند؛ از دیگر اقدامات این معاونت در دوره‌ی جدید شهرداری است.
وی همچنین از افزایش تعداد فرهنگسراهای شهرداری کرمان به شش فرهنگسرا و ۳۰ پایگاه فرهنگی مشارکتی تا پایان دوره‌ی سه ساله این شهرداری خبر داد و افزود: این خانه‌ها و فرهنگسراها به زودی عضوگیری خواهند کرد و کلیه‌ی کارهای فرهنگی شهروندی برنامه‌ریزی شده در این مکان‌ها با مشارکت خود مردم اجرا خواهند شد.

چاپ چاپ