- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

ارتباط صنعت و دانشگاه از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت است

رییس مرکز آموزش های علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه از مهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت است و لازم است توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.

دکتر محسن حاج کاظمیان با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری……گفت: جمهوری اسلامی ایران در سند چشم انداز ۱۴۰۴، کشوری است توسعه یافته که با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و در سطح جهان به عنوان یک الگو مورد توجه است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به عنوان موتور محرک جامعه و پل ارتباطی جامعه و خاستگاه نخبگان از نقش قابل توجهی در تحقق سند چشم انداز برخوردار هستند و همچنین صنعت در راستای توسعه و بهبود فرایند تجارت کالاهای بافناوری پیشرفته کشور از تولید تا صادرات می‌تواند سه وظیفه اصلی سیاستگزاری، برنامه‌ریزی و حمایت توسعه تولید جهت حضور فعال‌تر کالاهای با فناوری بالا در بازار جهانی و داخلی را برعهده گیرد که این مهم عدم وابستگی از نیازهای خارج از کشور خواهد شد.

رییس مرکز آموزش های علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب با بیان اینکه در عصر حاضر ارتباط بین دانشگاه به عنوان محل ظهور علم و دانش و صنعت به عنوان محل کسب ثروت و قدرت استراتژیک در سطح جهان یکی از الزامات پیشرفت و توسعه است، افزود: اگر زمانی ارتباط میان این دو در کشورهای در حال توسعه از اهمیت زیادی برخوردار نبود در حال حاضر از اهمیت حیاتی برخوردار است و این درحالی است که جامعه­ ی در حال توسعه، نیازمند رشد و توسعه­ای متوازن و هماهنگ است که در سایه آن بتواند زندگی بهتر و توأم با رفاه و آرامش بیشتر برای اعضاء خود فراهم آورد.

وی افزود: امروزه زمانی که به گروه های موفق صنعتی در سراسر جهان نگاه می کنیم وجود و حضور مجموعه های آموزشی، علمی و پژوهشی در داخل آن ها و ارتباط مفید و موثر آن ها به خوبی مشخص است و گروه انتخاب به عنوان بزرگترین و معتبرترین تولید کننده سبدکامل لوازم خانگی در کشور، با عناوین ملی گوناگونی همچون کارآفرین برتر، واحد تولیدی نمونه سال، واحد برتر استاندارد و … در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه، مرکز آموزش علمی کاربردی انتخاب را تاسیس نمود.

دکتر محسن حاج کاظمیان با بیان اینکه رشته های تحصیلی این دانشگاه به معنای واقعی کاربردی هستند و تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می توان مشاهده نمود، ادامه داد: گروه انتخاب به عنوان بزرگترین تولید کننده لوزام خانگی در کشور رشته هایی نظیر نقشه کشی صنعتی لوازم خانگی، تکنولوژی کنترل، جوشکاری، حسابداری صنعتی و … را احتیاج دارد و دانشگاه انتخاب با توجه به همین نیازها جذب دانشجو می نماید.

وی افزود: برگزاری کارگاه های تخصصی در محل مجموعه کارخانه های گروه انتخاب، الویت استخدام دانش آموختگان و پذیرفته شدگان سهمیه آزاد در گروه انتخاب و الویت اعطای مجوز خدمات پس از فروش گروه انتخاب به دانش آموختگان از جمله ویژگی های این دانشگاه می باشد.

دکتر محسن حاج کاظمیان تصریح کرد: رشد و تعالی ، تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، زایندگی علمی، تولید دانش و فناوری و احترام به حقوق مالکیت معنوی در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران از مهمترین اهداف دانشگاه علمی کاربردی انتخاب می باشد.