نقش رسانه ها در روابط عمومی
تاریخ انتشار: 28 جولای 2018 - اخبار, یادداشت

نقش رسانه ها در روابط عمومی

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در دنیای پیشرفته امروز که روزانه در معرض سیل عظیم خبرها از طریق رسانه های صوتی، تصویری، فضای مجازی، نشریه ها، بروشورها و … هستیم، کاربرد شیوه ارتباطات هم دستخوش تغییر و تحول زیادی شده است. در کنار این تغییر و تحولات رسانه ای، مطبوعات به شکل و روش سنتی کماکان دارای جایگاه ویژه خود بوده و زمانی که از ارتباط رسانه ای صحبت به میان می آید منظور هرگونه ابزاری است که برای اطلاع رسانی مورد نیاز است .
برای افرادی که در روابط عمومی ها فعالیت دارند بدلیل رابطه تنگاتنگی که با رسانه ها دارند این فرصت فراهم می آید که بتوانند بیش از پیش به مردم و نیازها و خواسته های آنان نزدیک تر باشند .
در دنیای مدرن و رو به جلوی امروز، از نقش پر رنگ و برجسته اینترنت نباید به سادگی گذشت. به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را (عصر ارتباطات) نامیده اند. بنابراین آگاهی اجتماعی از مهمترین ویژگی عصر حاضر به شمار می رود و همین آگاهی هاست که انسان ها را از نظر فکر و اندیشه به هم نزدیک یا از هم دور می کند.
به طور کلی رابطه بین رسانه ها و روابط عمومی را چنین می توان تبیین کرد:
روابط عمومی ها و رسانه ها یک رویکرد مشترک دارند که این رویکرد اطلاع رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی جامعه است. بنابراین می توان روابط عمومی ها را منبع و تامین کننده اطلاعات برای رسانه ها و رسانه ها را انعکاس دهنده اخبار و اطلاعات روابط عمومی دانست.
با توجه به اهمیت این موضوع معمولا در چارت های سازمانی، افرادی را به عنوان مسئول ارتباط با رسانه ها مشخص می کنند که از تجربه کافی و تخصص و درایت لازم برخودار باشند تا بتوانند تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند.
آشنایی روابط عمومی ها با رسانه ها این امکان را بوجود می آورد که بتوانند با استفاده از شیوه های نوین ارتباط جمعی زمینه ای را فراهم نمایند که در کوتاه ترین زمان ممکن، اخبار و اطلاعات در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که رسانه ها مهمترین و مؤثرترین ابزار انتقال پیام در فرآیند ارتباطات هستند و به عنوان یک امکان بالقوه مناسب ترین راه برای برقراری ارتباط روابط عمومی ها با جامعه می باشند.

سید کامران علوی – مدیر روابط عمومی شهرداری لار

چاپ چاپ