تاریخ انتشار: 01 آگوست 2018 - اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها

شهردار زاهدان: کار کردن در مناطق حاشیه ای نیاز به تلاش مضاعف و همتی جهادی دارد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زاهدان؛ شهردار زاهدان که در مراسم کلنگ زنی پروژه های سه ماهه دوم سال جاری شهرداری منطقه ۴ حضور داشت ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در راستای اجرای برنامه ها گفت: تعریف و پیش بینی برنامه ها در دوره های سه ماهه می تواند روند اجرای پروژه ها را تسریع بخشد و از طرفی این امر باعث ایجاد تعهد بیشتر برای اتمام امور به همراه خواهد داشت.
مهندس پربار با اشاره به متفاوت بودن شرایط مناطق شمالی شهر با سایر محلها گفت: شهرداری زاهدان بیشتر از هر چیز نیازمند به مشارکت مردم در اجرای امور دارد لذا پهنه شمالی شهر زاهدان به عنوان یکی از مناطقی که از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است به همان نسبت مشکلات و معضلاتش نیز بیشتر از سایر نقاط می باشد و این مطلبد در جهت رفع مشکلاتش مردم مشارکت و همکاری بیشتری در عرصه های مختلف داشته باشند.
وی افزود: حاشیه نشینی و بافتهای ناکارآمد در این منطقه بیشتر از سایر نقاط است به طوری که این امر باعث شده تا زاهدان بعد از مشهد رتبه دوم جمعیت حاشیه نشینی در سطح کشور را به خود اختصاص دهد و این درحالیست که برخی از شرایط حاشیه نشینی در مشهد به مراتب بهتر از شرایط حال حاضر در برخی از اماکن به ظاهر خوب در متن شهر زاهدان است.
وی اقدام مشترک دستگاه های ذیربط در کاهش مشکلات حاشیه شهر را بسیار ضروری دانست و بیان داشت: رفع مشکلات حاشیه شهر فقط مربوط به شهرداری نیست بلکه تمامی دستگاه ها از جمله آب، برق، بهداشت، اشتغال، آموزش و پرورش و غیره نیز بایستی در کنار شهرداری نسبت با اقدامی مشترک ما را همراهی کنند.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایلی که عقب ماندگی حاشیه شهر را موجب شده است موضوع عدم درآمد مورد نیاز شهرداری این مناطق نسبت به سایر جاها می باشد و متاسفانه عدم همکاری مردم در پرداخت عوارض و حق و حقوق شهرداری مزید بر علت شده و مشکلاتی را به ارمغان آورده.
وی اظهار داشت: هزینه های این مناطق بسیار بیشتر از سایر مناطق است و در مقابل همکاری مردم نیز به همان نسبت بسیار پایین تر است و این امر تا کنون عقب ماندگی این مناطق را در عرصه های مختلف موجب شده است.
شهردار زاهدان در پایان گفت: کار کردن در مناطق حاشیه ای نیاز به تلاش و همت جهادی دارد لذا تمامی مدیران در دستگاه های مختلف بایستی با تعامل و همکاری همه جانبه با تلاشی مضاعف در مسیر کاهش مشکلات این مناطق گام بردارند.

چاپ چاپ