۸ منطقه بزرگراهی شهر تهران به دیوار صوتی تجهیز می شوند
تاریخ انتشار: 15 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

۸ منطقه بزرگراهی شهر تهران به دیوار صوتی تجهیز می شوند

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وضعیت بحرانی آلودگی صوتی در شهر تهران گفت: نصب دیوار صوتی در ۸ منطقه بزرگراهی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران به نقل از شهرنوشت، وحید حسینی با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت بسیار بحرانی است، گفت: اکنون وضعیت صدای موجود در مجاورت بزرگراه ها بسیار آزاردهنده است.
وی تصریح کرد: بسیاری از ساکنین مناطق اطراف بزرگراه ها از جمله بزرگراه کردستان محدوده ونک درخواست نصب دیوار صوتی را دارند. با وجود اینکه بسیاری از منازل مسکونی از شیشه های دوجداره استفاده کرده اند، باز هم میزان صدای موجود در این بزرگراه شهروندان را آزار می دهد .
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بلندمرتبه سازی در شهر تهران افزایش یافته و به واسطه آن جمعیت و استفاده از خودرو در معابر شهری افزایش داشته است، گفت: اکنون وضعیت آلودگی صوتی مراکز آموزشی و درمانی بسیار نگران کننده است. به طوری که به عنوان مثال بیمارستان صدر در مجاورت بزرگراه صدر که ویژه جانبازان است با وجود اینکه از لایه های محافظ و شیشه های دو جداره استفاده کرده بازهم میزان صدای تولید شده از تردد ماشین های سنگین در این بزرگراه مشکل ساز است .
حسینی حدود مجاز صدا در بافت مسکونی ، در روز ۵۵ و در شب ۴۵ دسیبل دانست و بیان کرد: این حدود در مراکز درمانی در روز ۴۵ و در شب ۳۵ دسیبل تعیین شده این در حالیست که اکنون میانگین تولید صدا در محدوده مراکز درمانی ۷۰ دسیبل است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه مراکز درمانی شهر تهران وضعیت آلودگی صوتی بسیار بحرانی دارد، گفت: جانمایی احداث مراکز درمانی باید تدوین شود چرا که اکنون بسیاری از مراکز درمانی جانمایی بسیار نامناسبی داشته و بعضا در حاشیه بزرگراه ها احداث شده اند .
حسینی تصریح کرد: حدود مجاز در اطراف مراکز تجاری شهر تهران در روز ۶۰ دسیبل و در شب ۵۰ دسیبل بوده همچنین محدوده های صنعتی در روز ۷۰ دسیبل و در شب ۶۰ دسیبل تعیین شده این در حالیست که میانگین آلودگی صوتی در شهر تهران ۲۵ تا ۳۰ دسیبل فراتر از حد مجاز اعلام شده است .
وی با بیان اینکه نصب دیوار صوتی در اطراف بزرگراه های شهر مکانیابی شده است، تاکید کرد: نصب دیوار صوتی در بزرگراه صدر حدفاصل دیباجی و رحمانی ، بزرگراه امام علی حدفاصل زین الدین تا رسالت ، بزرگراه حکیم حد فاصل شیخ فضل الله تا یادگار امام ، بزرگراه همت حدفاصل پارک پردیسان تا یادگار امام ؛ بزرگراه حکیم روبروی برج میلاد و بزرگراه همت چمران تا شیخ فضل الله در دستور کار قرار گرفته است .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.