انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه و شهرداری اصفهان
تاریخ انتشار: 02 آگوست 2018 - خواندني هاي برگزيده‌

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه و شهرداری اصفهان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه و شهرداری اصفهان
دانشگاه‌ها، شهرداری اصفهان را یاری کنند
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری شهرداری اصفهان با دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو منعقد شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در این آیین اظهار کرد: منابع مالی و نقدینگی در شهرداری‌ها کاهش یافته است و پژوهش‌ها می‌تواند راه حل‌های جدید و فناورانه برای خروج از این مشکلات ارائه کند.
بهروز ارباب شیرانی با بیان اینکه برای کلان‌شهر اصفهان باید برنامه‌های بلند مدت جهت رفع مشکلات موجود ارائه کرد، افزود: دانشگاه‌ها به لحاظ ایده‌پردازی می‌توانند شهرداری اصفهان را یاری کنند.
وی ادامه داد: شهرداری مسائل بر زمین مانده زیادی دارد که نیازمند پژوهش است، از این رو یکپارچه سازی و شبکه سازی پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به مسائل حساسی همچون آب، آلودگی هوا و ترافیک در شهر تصریح کرد: باید اراده و عزم واحدی برای رفع این مشکلات ایجاد شود.
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده همکاری با شهرداری اصفهان
رییس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه مالک اشتر در ادامه این آیین گفت: دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده همکاری با شهرداری اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل، شیمی، مواد و مهندسی صنایع است.
مهدی کرباسیان با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد برنامه های اساتید دانشگاه مالک اشتر آموزشی و مابقی به پژوهش‌های کاربردی اختصاص دارد، تأکید کرد: در این دانشگاه از تجارب حوزه شهرداری از جمله زیستی و فناوری استفاده می کنیم.
طرح “پلیس آب” در ادارات اجرایی می شود
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در این مراسم اظهارکرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان آمادگی کامل دارد تا نیازهای آموزشی حال و آینده شهرداری را تأمین کند.
سیدحسن قاضی عسگر با بیان اینکه این دانشگاه با کشورهایی که از نظر مهارت پیشرفت های خوبی داشته‌اند، همکاری دارد، خاطر نشان کرد: یکی از مراکز این دانشگاه با عنوان «مرکز آموزش علمی،کاربردی شهرداری‌های اصفهان» فعال است و نیازهای آموزشی این نهاد را برطرف می‌کند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به طرح جدید این دانشگاه در آموزش افراد با عنوان «پلیس آب» گفت: در این طرح افراد آموزش دیده در ادارات و دستگاه های دولتی و خصوصی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کنند.
۱۲۰ شرکت دانش بنیان عضو شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان
رییس هیئت مدیره شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در این مراسم گفت: هدف ما همکاری با شهرداری اصفهان است و طبق تفاهم نامه امروز بی شک همکاری‌های متقابل در زمینه مسایل پژوهشی، آموزشی، زیست محیطی و ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.
معرفی کارخانه ریسباف در عرصه اجتماعی
معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو نیز در این مراسم با اشاره به سه تفاهم نامه امضاء شده این مؤسسه با دانشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این مؤسسه با دانشگاه ساپینزا ایتالیا، دورتموند آلمان و سینگاد هند تفاهم نامه‌هایی امضاء کرده و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه به صورت رسمی فعالیت‌های کاری را تبادل می‌کند.
سامانی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو تاکنون کنفرانس‌های بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری را برگزار کرده است، گفت: سال گذشته توانستیم افتخار دیگری را به ثبت برسانیم و پس از دو دهه معطلی کارخانه ریسباف را در عرصه اجتماعی معرفی کنیم.

چاپ چاپ