خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند/ به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه تخلف نخواهیم داد
تاریخ انتشار: 07 آگوست 2018 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند/ به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه تخلف نخواهیم داد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه۲۲ تاکید کرد: به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی از جمله دولت، نیروهای مسلح، شهرداری و مردم اجازه تخلف نخواهیم داد و همه موظف به رعایت مقررات ساخت و ساز هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، علی نوروزپور شهردار منطقه۲۲ در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه، به ظرفیت‌های متعدد منطقه ۲۲ گفت: منطقه ۲۲ ظرفیت های زیادی دارد که خیلی از مردم ایران با آن آشنا نیستند. مسیرهای کوهنوردی، چشمه ها و دشتهایی که پنهان مانده است و باید اطلاع رسانی و برای مردم آشنا شود.
نوروزپور بابیان اینکه منطقه ۲۲ در حوزه های مختلف با کمبود سرانه روبرو است، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، همزمان با شکل گیری واحدهای مسکونی و برج ها، سرانه ها و زیرساخت ها شکل نگرفته است، اتفاقا کاملا برعکس عمل شد. باید سرانه های هفت گانه خدمات شهری شکل می گرفت و در راستا با آن واحدهای مسکونی ایجاد می شد اما متأسفانه اینگونه نشده است.
وی با اشاره به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری منطقه تصریح کرد: براساس مجموعه پروانه ها و تعهدات به نظر می رسد جمعیت این منطقه به ۵۲۰ هزار نفر خواهد رسید و ما قطعا نه برای جمعیت فعلی و نه جمعیت آینده، سرانه های آموزشی، درمانی غیر مطلوب نداریم.
شهردار منطقه۲۲، مشکل دیگر در حوزه زیرساخت ها را مربوط به حمل و نقل شهری دانست و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در کل تهران فرسوده است. بیش از ۷۰ درصد اتوبوس ها فرسوده و از رده خارج هستند لذا خود به خود توجه به حمل و نقل عمومی کاهش می یابد.
نوروزپور تصریح کرد: در حوزه مترو غیر از ایستگاه های موجود نیاز به خط جدیدی داریم که در این حوزه مطالعات انجام شده و نشان می دهد که یک خط به صورت انشعاب از خط ۶ می تواند ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این موضوع هنوز تصویب نشده خاطرنشان کرد: بحث مترو بسیار جدی است و مطالعات نیز نشان می دهد که این موضوع در آینده اهمیت بسیار جدی تری پیدا خواهد کرد.
شهردار منطقه۲۲، با اشاره به برج ها و زیرساخت های ایمنی آن نیز اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از آنها هم زیرساخت های لازم را ندارند. برج ها باید خودایمن باشند. این به معنای عدم استفاده از تجهیزات آتش نشانی و خدمات این سازمان نیست اما باید خودشان هم به طور کامل مجهز به این موارد باشند.
شهردار منطقه ۲۲ تهران همچنین در ادامه نشست خبری خود گفت: در این دوره مدیریت شهری هیچ پروانه ای خارج از مقررات مندرج در طرح تفصیلی صادر نشده است.
وی تاکید کرد: به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی از جمله دولت، نیروهای مسلح، شهرداری و مردم اجازه تخلف نخواهیم داد و همه موظف به رعایت مقررات ساخت و ساز هستند.
نوذرپور گفت: برخی ساخت و سازها توسط تعاونی های وابسته به شهرداری تهران انجام می شود که باید متوقف شود.
شهردار منطقه ۲۲ یادآور شد: شهرداری ابزار لازم را ندارد که مانع از اسکان مرم در ساختمان ها و برج هایی که پایان کار ندارند شود. این نقص قانونی است و باید حل شود.

**برج پارمیس پایان کار ندارد
شهردار منطقه ۲۲ تهران همچنین در ادامه با اشاره به حادثه آتش سوزی برج پارمیس اظهارداشت: این برج پایان کار نداشته است.
وی با بیان اینکه باید پس از پایان ساخت و ساز تاییدیه آتش نشانی دریافت و پس از آن پایان کار دریافت شود اظهارداشت: عده ای از اهالی و هیات مدیره این برج پیش از دریافت پایان کار در برج مستقر شده بودند.
نوذرپور خاطر نشان کرد: شهرداری امکان جلوگیری از سکونت اهالی ساختمان پیش از دریافت پایان کار را نداشت و این موضوع یک نقص قانونی است که باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: حتی اهالی این ساختمان برای تامین برق خود از ژنراتور استفاده می کردند که به علت استفاده بیش از حد موجب اتصال و آتش سوزی شده بود.
وی تصریح کرد: ما از حدود سه ماه گذشته کمیته ایمنی را در منطقه مستقر کرده ایم که متشکل از نمایندگان سازمان شهرسازی، اجرائیات، آتش نشانی و خدمات شهرداری است. این کمیته مجموعه ها و برج های بزرگ را مورد بررسی قرار می دهد و موارد عدم ایمنی را احصاء و به مدیریت آن مجموعه ابلاغ می کند.

**کمبود سرانه های عمومی در منطقه۲۲
نوروز پور درمورد سرانه های آموزشی نیز خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۲، به اندازه کافی مدرسه ساخته نشده و ۱۴ هزار دانش آموز ما در مناطق دو و پنج تحصیل می کنند. البته جلسات با آموزش و پرورش منطقه داریم. وظیفه ما نیست که مدرسه بسازیم اما می توانیم تا جایی که مقدور است بستر و زمین را فراهم کنیم.

**تخلفات ایران مال به ماده صد ارجاع شد
وی درباره پروژه ایران مال نیز اظهار داشت: شهرداری مکلف است به ساختمان هایی که بدون پروانه هستند اجازه ساخت ندهد. ایران مال مجوز داشته اما بیش از آن ساخت و ساز کرده است. مدتهاست پرونده این مجموعه در دست بررسی است و به زودی درباره آن حکم صادر می شود.
نوذرپور گفت: این پروژه حدود ۲۷ هزار مترمربع به معبر چهارباغ که در تملک آنها نیست تعرض داشته و از این تملک به عنوان کارگاه استفاده می کردند که باید تخلیه کنند.
وی اضافه کرد: ایران مال سه هزار و ۹۰۰ مورد کسری پارکینگ دارد و مکلف است پارکینگ مورد نیاز را تامین کند.
نوذرپور با اشاره به اینکه پرونده این پروژه اردیبهشت امسال به کمیسیون ماده صد ارجاع شد گفت: بر اساس پیگیری ها رای این پروژه هفته آینده توسط کمیسیون ماده صد صادر می شود.
شهردار منطقه۲۲ همچنین در ابتدای این نشست به جایگاه و اثرگذاری رسانه‌ها در دنیای امروز در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و وظیفه اصلی خبرنگاران را مطالبه گری دانست.
وی با بیان اینکه با کار خبرنگاری بیگانه نیستم، بر ضرورت نقد منصفانه عملکرد مدیریت شهری از سوی رسانه ها تاکید کرد .

چاپ چاپ