ایجاد پارک بانوان در زاهدان، منوط به حمایت وزارت کشور است
رئیس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورای شهر زاهدان

ایجاد پارک بانوان در زاهدان، منوط به حمایت وزارت کشور است...

تاریخ انتشار: 09 آگوست 2018 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورای شهر زاهدان پس‌از دیدار با معصومه ابتکار:

ایجاد پارک بانوان در زاهدان، منوط به حمایت وزارت کشور است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر زاهدان و به نقل از روزنامه سایه؛ سمانه صائب (رئیس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورای شهر زاهدان) پس‌از دیدار با معصومه ابتکار)معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده( درباره موضوعات مطرح‌شده در این دیدار گفت: «در این دیدار که آقایان دکتر خوبفکر و پرویز بهادرزهی ریگی؛ دو‌تن از اعضای شورای شهر زاهدان و مهندس علیم یارمحمدی (نماینده مردم زاهدان در مجلس) نیز حضور داشتند ایجاد پارک بانوان به‌عنوان مطالبه دیرین بانوان زاهدانی مطرح شد».

وی افزود: «معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده قول داد در‌صورتی‌که وزارت کشور از محل بودجه مناطق محروم اعتباری را برای این پارک اختصاص دهد وی نیز با مشارکت تشکل‌های خصوصی در ایجاد پارک بانوان همکاری و کمک خواهد کرد».

سمانه صائب اظهار داشت: «طبق گفته‌های معصومه ابتکار در سال ٩۵ اعتباری توسط وزارت کشور برای ایجاد پارک‌های بانوان اختصاص یافته که فقط دو پارک در کشور ایجاد شده و بقیه بودجه در ردیف‌های دیگر هزینه شده است».

رئیس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورای شهر زاهدان همچنین از وعده معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و تشکل‌های تعاونی زنان در زاهدان خبر داد و گفت: «زنان سرپرست خانوار می‌توانند از طرح وام سه‌میلیون‌تومانی بدون بهره استفاده کنند».

صائب درباره پیشینه طرح موضوع پارک بانوان گفت: «در اردیبهشت‌ماه سال ١٣٨٨ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از احداث نخستین پارک بانوان با اعتبار یک‌میلیارد و ۵٠٠میلیون‌ریال بارقه‌ای از امید را در دل بانوان زاهدانی ایجاد کرد خبر داده بود که متأسفانه با گذشت بیش‌از نه‌سال به‌دلیل عدم حمایت‌های لازم هنوز این وعده عملی نشده است».

وی افزود: «در آن زمان بیش‌از ٨٠٠میلیون‌ریال صرف تحقیق درباره عوامل ایجاد روحیه نشاط و بالندگی در بانوان زاهدانی که یکی‌از آن عوامل ایجاد پارک بانوان بود هزینه شد اما این هزینه‌ها هیچ دستاورد عملی نداشت».

به‌گفته صائب؛ حتی علی محمد آزاد )استاندار وقت سیستان و بلوچستان) در سوم خرداد‌ماه سال ٩٠ به‌مناسبت گرامیداشت روز مادر و هفته زن کلنگ احداث پارک بانوان زاهدان را در میدان پرستار و جنب ورزشگاه کارگران به وسعت ۵٣هزار و ۴٠٠مترمربع بر زمین کوبید».

رئیس کمیسیون ورزش، جوانان و بانوان شورای شهر زاهدان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استان به پارک بانوان بیان داشت: «تا‌کنون مکاتبات بی‌شماری برای اجرای این مصوبه انجام شده است. از وزیر نفت و ورزش و جوانان گرفته تا مشاور بانوان رئیس‌جمهوری و… جلسات متعددی نیز در استانداری و شورای شهر برگزار شده است و پیگیری‌های دیگری نیز برای مطالبه بودجه از سازمان مدیریت و گرفتن قول مساعد از اعضای شورای شهر تهران تا مأموریت‌های مختلفی که اعضای کمیسیون بانوان و مسئولان بانوان استانداری برای پیگیری این موضوع داشته‌اند همه بی‌نتیجه مانده است». وی افزود: «متأسفانه اعتبارات لازم برای عملی‌شدن این کار داده نمی‌شود که امیدوارم با قولی که خانم ابتکار برای پیگیری این موضوع از‌طریق وزارت کشور داده‌اند و باتوجه‌به عمق محرومیت‌ها و مشکلات استان سیستان و بلوچستان و محرومیت‌های مضاعف جامعه بانوان استان این خواسته دیرینه بانوان زاهدانی تحقق یابد.

Attachments area

Click here to Reply or Forward

چاپ چاپ