- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

طی ده سال گذشته تعداد ایستگاه های آتش نشانی ۳.۵ برابر افزایش یافته است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از افزایش ۳.۵ برابری تعداد ایستگاه های آتش نشانی در سطح شهر اصفهان طی ده سال گذشته خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، محسن رنجبر با اعلام این مطلب اظهار داشت: سازمان‌ آتش نشانی خانه امید مردم اصفهان است و اقدامات آن باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم اصفهان و مسافرانی که به شهر اصفهان وارد می شوند امیدوار باشند که اگر حادثه ای برای آن ها رخ دهد افراد و سازمانی با تجهیزات مناسب در شهر وجود دارد که آن ها را از بلا نجات می دهد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی در بحث سخت افزاری عنوان کرد: سازمان آتش نشانی در بحث سخت افزاری فعالیت بسیار خوبی انجام داده به طوریکه در خصوص گسترش ایستگاه ها فعالیت های بسیار خوبی انجام داده و تعداد ایستگاه های آتش نشانی طی ده سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش یافته و ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات سازمان نیز گسترش خوبی داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از آرزوهای دیرینه سازمان آتش نشانی داشتن نردبان امداد ۵۵ متری بوده که این نردبان خریداری شده و اکنون در حال ساخت است و انشالله تا پایان تابستان سال جاری به ایران وارد شده و به ناوگان آتش نشانی اضافه می شود.

رنجبر افزود: سازمان آتش نشانی در سال جاری خودرویی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری نمود که اصفهان با داشتن چنین دستگاه هایی جزو شهرهای برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان در بخش نرم افزاری گفت: سازمان آتش نشانی به بحث نرم افزاری نیز بسیار توجه داشته به طوریکه با حضور بهزاد بزرگزاد که از ابتدا در کوران عملیات آتش نشانی آب دیده شده بود، تحولات خوبی در سازمان آتش نشانی رخ داد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: از تکنیک های مدیریتی برای بهبود عملکرد سازمان استفاده شده و در زمینه آموزش و پیشگیری به طور مداوم اقداماتی جهت کنترل حوادث برنامه ریزی می شود.

رنجبر با بیان اینکه آمادگی جسمانی نیروهای آتش نشانی اصفهان فوق العاده است، تصریح کرد: پرسنل سازمان تحت مانورهای عملیاتی قرار می گیرند و همیشه آماده هستند.

وی عنوان کرد: با استفاده از تکنیک های به روز و علم مدیریت، پهنه بندی خطر برای شهر اصفهان تا حدودی انجام شده است و ایستگاه ها بر اساس علم مدیریت بحران و کاهش ریسک مکان یابی می شوند. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بحث مسیریابی هوشمند نیز در سازمان آتش نشانی اصفهان پایه ریزی شده به طوریکه وقتی تماسی با مرکز فرماندهی برقرار می شود بر اساس آدرس محل حادثه انتخاب نزدیک ترین ایستگاه به محل حادثه در کمترین زمان توسط نرم افزار انتخاب می شود.

رنجبر به بررسی سیستم قیمت تمام شده انجام عملیات در سازمان نیز اشاره و تصریح کرد: سیستم قیمت تمام شده انجام عملیات دو سال است در حال بررسی می باشد تا بتوانیم بر اساس آن گلوگاه هایی که در انجام عملیات ها وجود دارد را در جهت بهبود وضعیت ایمنی شهر شناسایی و بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته حوادث بزرگی همچون حریق در پالایشگاه و حریق در شرکت ارسا گاز را با موفقیت پشت سر گذاشتیم که می توان گفت اگر حریق در شرکت ارسا گاز اصفهان کنترل نمی شد به طور حتم فاجعه بزرگی را به همراه داشت که با پیگیری خروج آن ها از محدوده شهر انجام شد که همه این ها به لطف خدا و ایثار آتش نشانان بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: علیرغم اینکه پالایشگاه برای ما به عنوان یک سم محسوب می شود و آلودگی های زیادی برای شهر دارد ولی خارج از این مبحث اگر در حادثه اخیر سازمان آتش نشانی حضور نداشت اتفاق بدی رخ می داد زیرا مدل یک دهمی این حادثه در قزوین رخ داد که ۲۴ ساعت به طول انجامید ولی حادثه پالایشگاه اصفهان در ۴ ساعت مهار شد.

رنجبر با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی در تمام عرصه ها فعالیت می کند، افزود: یکی از دغدغه های شورای شهر ایمنی محوطه های بازی کودکان در سطح شهر می باشد که سازمان آتش نشانی بر تمام محوطه های بازی بر اساس استاندارد ایمنی به طور دائم نظارت می کند و اقدامات دیگری به این منظور نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری های سازمان در رابطه با حق و حقوق پرسنل تاکید کرد: سازمان آتش نشانی به دنبال احقاق حقوق پرسنل به ویژه دربحث سختی کار می باشد به طوریکه با دستورات شهردار و تصویب شورای شهر حقوق های مناسبی برای آتش نشانان پیش بینی شده است.