جشنواره تابستانی “چهارشنبه های معلولین” در ورودی غربی پایتخت اجرایی شد
تاریخ انتشار: 15 آگوست 2018 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

جشنواره تابستانی “چهارشنبه های معلولین” در ورودی غربی پایتخت اجرایی شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ از اجرای “جشنواره تابستانی دورهمی معلولین” از ابتدای تیر تا هشتم شهریور ماه با محوریت برنامه های شادستان تهران در محله های ورودی غربی پایتخت خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: هدف از اجرای برنامه های سلامت-محور در ایام تابستان، برطرف کردن قسمتی از مشکلات شهروندان در اثر سبک زندگی بی تحرک است چرا که همسو با این بی تحرکی و زندگی ماشینی مشکلات و بیماری های روانی از قبیل افسردگی، احساس ناامیدی، تنهایی و انزوا و … به وجود می آید.
وی تقویت ظرفیت های اجتماعی شهر را با استفاده از فرصت اوقات فراغت، توسعه تفریحات سالم و ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ اصیل و غنی ایرانی-اسلامی و تغییر در رفتار تکراری و روزمرگی شهروندان از اهداف اجرای طرح شادستان تهران برشمرد و افزود: در این برنامه ها، مشارکت های مردمی را در قالب سمن ها و گروه های اجتماعی در راستای تحقق شعار “شهر زیست پذیر؛ شهروند مشارکت پذیر” جلب خواهیم کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ از دیگر اهداف اجرای این طرح را ایجاد فرصت برخورداری عادلانه از امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی ارتقای سطح نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت، افزایش مبانی شناختی شهروندان از توانمندی های افراد دارای معلولیت، افزایش آگاهی شهروندان از کانون معلولان و … بیان کرد.
معینی کربکندی در پایان یادآور شد: در شادستان تهران منطقه ۲۱ طرح راهوند، گفت و گو در شهر، مدرسه تابستانه، کانون های اجتماع-محور سلامت، تور بازدید از هیومن پارک، فستیوال تشکل های غیر دولتی سلامت-محور و جشنواره های تابستانی دورهمی سالمندان و معلولین در حال اجراست.

چاپ چاپ