تاریخ انتشار: 15 آگوست 2018 - اخبار شهرداری ها

شهردار احمدآباد مستوفی: محدودیت های منابع درآمدی، روند کار شهرداری را با اخلال مواجه کرده است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

داریوش احمدی، شهردار احمدآباد مستوفی، محدودیت های منابع درآمدی را جدی ترین مشکل کنونی شهرداری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری احمدآباد مستوفی، داریوش احمدی، در سخنانی در جریان مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، که در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک این روز به تمامی خبرنگاران متعهد و آگاه کشورمان، به بخشی از مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری اشاره کرد و با برشمردن محدودیت های منابع درآمدی شهرداری، به عنوان جدی ترین مشکل کنونی شهرداری، بیان داشت: این وضعیت روند کار شهرداری را با اخلال جدی مواجه کرده است به گونه ای که در بسیاری از موارد، آنگونه که شایسته و بایسته همشهریان عزیزمان بوده است، نتوانسته ایم به آنان خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

شهردار احمدآباد مستوفی با اشاره به تلاش شهرداری برای حل این مشکل، اظهار داشت: اساسی ترین مسأله ای که ما را درگیر ساخته است، تعیین تکلیف نهایی نشدن مسأله حریم شهر علیرغم گذشت بیش از ۶ سال از شهرشدن احمدآباد مستوفی و همچنین عدم بازنگری در طرح هادی شهری با وجود گذشت بیش از ۲۴ سال از آخرین ابلاغ آن است که علاوه بر ایجاد مشکلات جدی برای شهروندان در زمینه مباحث ساخت و ساز، شهرداری را نیز به لحاظ درآمدی در تنگنای جدی قرار داده است.

وی افزود: تمام این موارد در شرایطی است که از ۷ ماه پیش که بنده در این جایگاه قرار گرفته ام با مسائلی همچون بدهی ۸ میلیارد تومانی، حقوق معوق مانده پرسنل، ناتمام ماندن بسیاری از پروژه های عمرانی و برخی موارد دیگر نیز مواجه بوده ایم که کار ما را بسیار سخت تر کرده است.

احمدی تصریح کرد: علیرغم تمامی این مسائل در طی این مدت به سختی و با تحمل فشار بسیار موفق شده ایم ضمن به روز کردن حقوق پرسنل، بیش از ۵/۲ میلیارد تومان از بدهی شهرداری را نیز تسویه نماییم. با اینحال باید توجه داشت که با وجود باقی ماندن مشکلات مورد اشاره، چشم انداز قطعی برای عدم تکرار دوباره این دشواریها را نمی توان متصور شد.

این مسئول، تشدید وضعیت تورمی در کل کشور را از دیگر موانع پیشبرد برنامه های شهرداری دانست و یادآور شد: در شرایطی که در چنین وضعیت مالی ناخوشایندی قرار داشته ایم اما همچنان طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی شهری را از دستور کار خارج نساخته ایم و به فعالیتهای خود در این ارتباط ادامه داده ایم. با این وجود تشدید وضعیت تورمی در کل کشور نیز موانع دیگری را پیش روی ما به وجود آورده است به گونه ای که با نزدیک به دو برابر شدن قیمت قیر، جدول و… هزینه بسیاری از پروژه هایی که آغاز شده بود، مضاعف گشته است و روند اجرای طرح ها را مختل نموده است.

شهردار احمدآباد مستوفی، در پایان با اشاره به اجرای پروژه تأمین روشنایی جاده احمدآباد مستوفی و نصب ۱۵۰ عدد پایه چراغ روشنایی در طول مسیر این جاده و همچنین برخی از دیگر پروژه های اجرا شده توسط شهرداری و دشواریهای فراوان انجام آنها در شرایط کنونی، خواستار همکاری بیشتر و همدلانه تر تمامی نهادهای ذیربط در این خصوص و تسریع در روند مراحل اداری مربوطه این طرح ها شد.

چاپ چاپ