شهردار رامسر: باند دیگر پل صفارود تا آخر تیرماه بازگشایی خواهد شد

شهردار رامسر: باند دیگر پل صفارود تا آخر تیرماه بازگشایی خواهد شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار رامسر در حاشیه  مراسم همایش طبیعت گردی در شمال ایران در رامسر به موج شمال گفت:رامسر یک شهر فوق العاده با استعداد در بحث سرمایه گذاری است.

حاج نصرت ا… کوزه گر اظهار داشت :هدفمان با پشتیبانی این همایش ها در شهرستان رامسر این است تا بستر استاندار برای جذب توریست را فراهم نماییم و بتوانیم اقتصاد منطقه را شکوفا کنیم.

وی افزود:به علت نزدیکی کوه و دریا عرصه رامسر کم است و بر این اساس لازم است با برنامه دقیق حرکت کنیم .

شهردار رامسر در خصوص پل صفارود و گره ترافیکی این منطقه نیز گفت:در بحث باز کردن پل صفارود به منظور رفع گره های کور ترافیکی شهر ، حرکت خوبی صورت گرفته است و ضمن حفظ زیبایی آن منطقه ،سازه پل حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و بازگشایی آن نیز در حدود ۵۰ درصد انجام شده و قسمت شرق پل که به میدان امام (ره) وصل است ۵۰ درصد کار انجام شده و ما بقی با خرید ۱۲ باب مغازه تجاری بازگشایی خواهد شد.

وی گفت:یک باند پل صفارود در سال گذشته بازگشایی شد و باند دیگر آن نیز تا آخر تیرماه انجام خواهد شد .

کوزه گر ضمن اشاره به فصل تابستان و حضور گردشگران در رامسر و استفاده آنها از دریا افزود:نگاه شهرداری این است که ساحل مناسب را برای استفاده توریست مهیا سازیم و در این راستا در سال های گذشته در منتهی الیه غرب رامسر اقداماتی صورت گرفت و امسال حدود ۱۰۰ میلیون تومان جدای از هزینه های سال های گذشته با هدف ماندگاری آنجا ، هزینه کردیم که انشالله در آینده بتوانیم با جذب سرمایه گذار ، یک طرح دریای دائمی با خدمات دهی نیمی از سال ، مهیا سازیم.

وی افزود:هم اکنون شهرداری با هدف اسکان ارزان و خدمات جانبی خوب ،زمین پشت هلال احمر را که سال ها به صورت متروکه بود را در حال آماده سازی است .

شهردار رامسر ادامه داد:رامسر ظرفیت خدمات دهی به ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت را دارد و این در حالی است که در روزهایی از سال ۱۰ ها هزار توریست به ظرفیت این شهر اضافه می شوند و برای خدمات دهی آنها ،حداقل در بخش جمع اوری زباله نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم و از ۲ سال پیش که شهردار شدم تا کنون این موضوع یکی از دغدغه های جدی من بوده است و در همه جلسات استانی و شهرستانی نیز ،این موضوع را مطرح کردم و در این راستا مکاتبات زیادی را انجام دادم و برنامه مان این است که در فاصله ۵ کیلومتری شهر زمینی در اختیار بگیریم تا نسبت به امحا و تبدیل بهداشتی زباله کاری انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رامسر نیز  به موج شمال گفت:شورای شهر و شهرداری رامسر به دنبال این بود با میزبانی این همایش مسئولان کشوری به شهرستان بیایند و مشکلات زیست محیطی ،زباله ،فاضلاب شهری و … شهرستان را مطرح کنیم و با رایزنی های لازم برای حل آنها چاره ای بیاندیشیم.

دکتر هادی حلاجیان افزود: یکی از برنامه های شورای دوره چهارم ، با توجه به پتانسیل شهرستان در بحث طبیعت گردی ) اکوتوریسم (،وجود فاصله کم دریا تا جنگل و منابع طبیعی زیبا باعث جذب توریست و گردشگر می شود و برگزاری این همایش ها باعث می گردد در سطح ملی اسم شهرستان مطرح شود و پتانسیل های گردشگری رامسر شناسانده می شود.

وی در ادامه گفت: در حال مذاکره و رایزنی با منابع طبیعی برای در اختیار گرفتن زمین جهت احداث کارخانه زباله سوز هستیم و به محض تحویل گرفتن زمین با بخش خصوصی وارد رایزنی و مذاکره خواهیم شد تا انشا… بتوانیم مشکل زباله را به صورت ریشه ای حل نماییم.

دکتر حلاجیان اظهار داشت:در فصل تابستان  طرح ساماندهی سواحل را در دستور کار داریم و شهرداری در پلاژ ساحل طلایی این کار را انجام داده است و برای ساحل نقره ای هم طرح و سرمایه گذار آن آماده است و روزهای آینده شروع به کار خواهد کرد و در سایر سواحل نیز انشالله با برنامه ریزی مناسب بتوانیم بستر لازم را برای جذب توریست در فصل تابستان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رامسر ادامه داد:در بحث آسفالت با مشخص شدن پیمانکار، انشالله بتوانیم با برنامه ریزی و اولویت بندی نسبت به آسفالت  کوچه ها و لکه گیری خیابان های شهرستان اقدامات لازم را به عمل آوریم.

وی در خصوص پل صفارود هم توضیحاتی داد و افزود:تفاهم با صاحبان  مغازه دهنه این پل صورت گرفته و تا چند روز آینده پل صفارود حدود ۲ الی ۳ متر دیگر بازگشایی می شود .

دکتر حلاجیان در خصوص کمبود روشنایی سطح شهر نیز گفت:انشالله با برنامه ریزی بتوانیم مشکلات روشنایی سطح شهر را با کمک اداره برق شهرستان بر طرف نماییم.

وی گفت:برای سیمای سطح شهر هم برنامه هایی در دست داریم و به زودی این مورد نیز عملیاتی می شود.

دکتر حلاجیان ادامه داد:اعتباراتی برای ساماندهی رودخانه صفارود در نظر گرفته شده که این پروژه هم اکنون در حال انجام است و به زودی نهایی می شود.

وی با اشاره به اینکه عقب نشینی  دیوار بیمارستان تا چند ماه دیگر نهایی می شود ادامه داد:علاوه بر کارهای عمرانی ،شورا به فکر انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی نیز است و با برگزاری مسابقات ورزشی ،آیین های ملی و مذهبی این مقوله را نیز انجام می دهد.

وی در پایان ضمن تشکر از مردم ،شوراهای دوره گذشته و همه ادارات و افرادی که به نوعی با شورای دوره چهارم در جهت توسعه شهر یاری می رسانند افزود:شورا با اولویت بندی مشکلات در حد توان در فکر حل آنها است و مردم برای حل مشکلات شورا را یاری نمایند و اگر کم و کاستی در کار بود که ما هم قبول داریم وجود دارد نیازمند کمک و یاری همه هستیم.

وی در پایان از زحمات شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر رامسر تشکر و قدردانی کرد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.