تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

آغاز به کار بیست و هشتمین مجمع عمومی اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور در زاهدان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار زاهدان گفت : بدون نگاه و توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی نمی توان به صورت کامل به اهداف و برنامه ها در این حوزه برسیم

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ امروز ۲۹ خرداد ماه ، بیست و هشتمین مجمع عمومی اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور با حضور آقای کوشش تبار معاون محترم دهیاریهای سازمان شهرداریهای وزارت کشور ، آقای اسدی مدیر کل محترم برنامه و بودجه ی سازمان شهرداری ها ، مسئولین و مدیران اتحادیه ی پایانه های مسافربری کشور ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زاهدان ، مسئولین و مدیران شهرداری و تنی چند از اصحاب رسانه کار خود را در زاهدان آغاز کرد .
شهردار زاهدان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت : اینگونه نشستها نه تنها باعث ارائه ی راه حلهایی جهت برطرف نمودن مسائل و مشکلات موجود به بهترین نحو می شود بلکه باعث ایجاد علم و برقراری ارتباطی دوستانه و صمیمی بین اعضای محترم اتحادیه در راستای ارائه ی خدمت به مردم خواهد شد .
“دکتر سید مسلم سید الحسینی” افزود : آنچه که مورد بحث است موضوع مدیریت شهری و نظام توسعه ی مدیریت شهریست و با توجه به اینکه حدود ۶۰ سال از نظام مدیریت شهری می گذرد ، متاسفانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته مشخص شده که نظا توسعه ی مدیریت شهری در برآورد نیازهای کمی و کیفی موفق عمل نکرده .
وی حوزه ی حمل و نقل را یکی از حوزه های مهم در جامعه دانست و گفت : جهت پیشرفت در امور مختلف نیازمند یک بازنگری اساسی در ساختارها و رویکردها هستیم لذا ۵ بخش کلیدی باید مورد بررسی قرار گیرد که مهمترین آن مربوط به حوزه ی ارتباطات و حمل و نقل شهریست که بایستی به صورت جامع به آن پرداخته شود .
وی بیان داشت : تاکید این نشست روی نظام حمل و نقل و مشکلات موجود در این حوزه می باشد مشکلاتی که ناشی از سوء مدیریتها و محصول فرایند ناکارآمد در حوزه ی سیاستگذاری و اجراییست که نیازمند به تعامل در سطوح مختلف دارد .
شهردار زاهدان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اذعان داشت : جهت قرار گرفتن در مسیر پیشرفت اجتماعی بایستی به سه بعد اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی توجه شود و البته در این مسیر نیاز به مشارکت جدی مردم و عزم ملی مورد نظر مقام معظم رهبری داریم تا بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم همچنین از راه آموزش شهروندی می توان مردم را جهت قرارگرفتن در مسیر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب نمائیم .
وی افزود : بدون نگاه و توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی نمی توان به صورت کامل به اهداف و برنامه های مورد نظر در این حوزه برسیم و با توجه به رشد و سرعت بالای شهرنشینی علی الخصوص در زاهدان که رتبه ی دوم را در این زمینه بعد از کرج را دارد موضوع افزایش تقاضاها در زمینه ی سفر مطرح می شود لذا علاوه بر فراهم نمودن زیرساختهای لازم می طلبد که در این راستا از همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردم در سطح وسیعی بهره مند شویم .
وی در پایان سخنانشان بر لزوم فراهم نمودن امکانات رفاهی در محل پایانه های مسافربری تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه ۹۰درصد از سفرهای مردم کشور ازطریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد لذا موضوع ایجاد امکانات رفاهی و پاسخگویی در برابر نیازمندیهای مردم و مسافرین یکی از ضروریات است که باید این امر در اولویت امور قرار گیرد و در این خصوص مطالعه و بررسی لازم صورت پذیرد .
در این نشست نایب رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز ضمن عرض خیر مقدم به تمامی حاضرین در این نشست گفت : صرفه نظر از برگزاری مجمع به عنوان برنامه ی اتحادیه جهت پیشبرد اهداف سازمانی ، نقش این مجامع به عنوان یکی از ارکان مهم و بالاترین رکن تصمیم گیری جهت تصویب برنامه ها و خط و مشی ها و سایست گذاریها معتبر می باشد .
“عبدالناصر نارویی” گفت : علی رغم وظایف ذاتی پایانه ها در ارائه ی خدمات به مسافرین از آنها به عنوان پایگاه اقتصادی و پیش قرآول فرهنگ شهر یاد می شود و در واقع پایانه ها ویترین فرهنگی و معرف شاخصها ی فرهنگی ، اقتصادی ، دینی ، مذهبی و سایر شاخصهای هر شهر هستند .
وی افزود : ایجاد اتاق فکر ، مکانیزه کردن سیستمهای مالی و اداری ، برخورداری از معافیتها ، کاهش تعرفه های آب و برق باید جز رسالتهای اتحادیه می باشد همچنین توجه به ارائه ی خدمات مطلوب و ایجاد خدمات رفاهی و خدمت به مسافران نشان دهنده ی رشد و توسعه ی شهر می باشد که بسیار مهم است و بایستی در این باب اقدامات در خور توجهی انجام شود .
در ابتدای این نشست نیز مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری زاهدان ضمن تقدیر از موافقت با میزبانی شهرداری زاهدان جهت برگزاری بیست وهشتمین مجمع عمومی اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور به بیان مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات موجود در این حوزه پرداخت و گفت : استان سیستان و بلوچستان وسیع ترین استان در کشور و دارای مشکلات خاص خودش است و انتظاری که مردم این استان و مسئولین آن از مدیران ارشد کشوری دارند اینست که از این استان حمایت شود و با سیاست گذاری های مناسب در راستای حل مشکلات موجود علی الخصوص مسائل و مشکلات جاده ای این استان گام بردارند .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.