- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تکمیل ۳ پروژه نیمه تمام در زمینه جمع آوری و هدایت آب های سطحی

در سال ۱۳۹۳ حداقل ۳ پروژه نیمه تمام در زمینه جمع آوری و هدایت آب های سطحی تکمیل شده و بخش قابل توجهی از طول کانال اصلی سیل برگردان غرب ترمیم و بهسازی می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران به نقل از “تهران سما”، مدیرعامل شرکت خاکریزآب ضمن اعلام خبر فوق افزود: امسال پروژه های ساماندهی مسیل دره ذغال(حدفاصل میدان دانشگاه و بزرگراه شهید باکری)، احداث حوضچه رسوبگیر و قطعه یک کانال وردآورد و احداث کانال کمکی قطعه ۳ کانال سرخه حصار جنوبی به بهره برداری می رسند. این در حالی است که عملیات بازسازی ۳۲۰ متر از طول کانال سیل برگردان غرب(حدفاصل بزرگراه شیخ فضل الله تا رودخانه کن) نیز در سال جاری به اتمام می رسد.

مهندس علیرضا یعقوبی با بیان آنکه ساماندهی قطعه یک کانال وردآورد سبب کنترل سیلاب های فصلی در این محدوده از شهر تهران خواهد شد، در مورد اهمیت سایر پروژه های قابل بهره برداری در سال جاری گفت: با زیربار رفتن کانال کمکی قطعه ۳ کانال سرخه حصار جنوبی، بخش پایانی شبکه زهکش شرق تهران تکمیل می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که امسال در راستای پیاده سازی طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران، کلنگ احداث چند پروژه جدید به زمین خواهد خورد، یادآور شد: احداث کانال کمکی سرخه حصار حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد، احداث شبکه جمع آوری و هدایت رواناب ها در محدوده خیابان خاوران، جمع آوری و هدایت آب های سطحی بزرگراه آزادگان و بازسازی اساسی کانال های هلال احمر و هرنجی از جمله پروژه هایی است که طی سال ۱۳۹۳ آغاز خواهند شد.