پرداخت حقوق اقشار ضعیف حقوق بگیر شهرداری در اولویت قرارگیرد
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت:

پرداخت حقوق اقشار ضعیف حقوق بگیر شهرداری در اولویت قرارگیرد...

تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2018 - اخبار, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

?رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت:

?پرداخت حقوق اقشار ضعیف حقوق بگیر شهرداری در اولویت قرارگیرد

?به گزارش مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول زاده در شصتمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان با موضوع وضعیت درآمدی و هزینه های شهرداری کاشان گفت: شهرداری ابتدا برای پرداخت اقشار ضعیف حقوق بگیر این نهاد تلاش و سرعت عمل داشته باشد.

?وی با تاکید بر اینکه مسوولان امورهزینه، درآمدی و برنامه ریزی مالی شهرداری گزارش کامل خود را بصورت مکتوب با جزئیات تا هفته آینده به شورا تحویل دهند گفت: مسائل درآمدی یکی از مسائل مهمی است که باید یک جلسه اختصاصی و فوق العاده با ارائه گزارش مکتوب مسئولان ان در شورا وعزم و اراده جدی بر تدبیر راهکار اساسی در چاره اندشی مشکلات آن برگزارشود.

?به گفته وی، هرچند مشکلات مالی و اقتصادی در سراسر کشور شایع است و مبحثی گریبانگیر تمام شهرداری ها است اما وضعیت مالی شوخی بردار نیست و نیاز به چاره اندیشی اساسی وتدبیر مدبرانه در مدیریت این مشکلات دارد.

?رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه تفکر و مدیریت درآمد ها و هزینه ها از واجبات کار ما است گفت: مسوولان امور مالی شهرداری با ارائه گزارش مکتوب به شورا تا هفته آینده ضمن شفاف سازی بیشتر می توانند اطلاع رسانی بهتر به مردم داشته باشند.

?رسول زاده، تصریح کرد: مسائل درآمدی وهزینه ای شهرداری ناموس این نهاد است.

?وی با انتقاد از نبود عوامل رسانه ای شهرداری در جلسات شورای شهر علی رغم دعوت های روابط عمومی حتی نبود حضور رسانه کاشانه که تمام هزینه های آن را شهرداری پرداخت میکند گفت: برنامه کاشانه با حضور در جلسات شورا تا حدی که می تواند از جلسات شورا و بررسی وضعیت درآمدی شهرداری گزارش تهیه و اطلاع رسانی کند.

?رسول زاده، در خصوص فرودگاه نیز گفت: اگرچه ابتدا نقدهایی داشته ایم اما متاسفانه این مطالب در مباحث فضای مجازی آشفته میشود یا نظراتی که گفته می شود درست منعکس نمی کند و یا در بیان آن سوء استفاده و شیطنت هایی می شود.

?به گفته وی، ما از همه آنها خبر داریم اما آنچه بر اساس عقل و منطق حکم می کند این است که وقت را برای پاسخ به این شیطنت ها هدر ندهیم وی اظهارداشت: برخی مسائل را در جلسه خصوصی با اعضا و مسوولان آن در شهرداری مطرح خواهدکرد.

?رئیس شورای اسلامی شهرکاشان، با اشاره به اینکه فرودگاه سرمایه شهر است و باید از این سرمایه ارزشمند حفاظت کرد گفت: بر اساس گزارش خود فرودگاه تا کنون ۲۸میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و ماهیانه ۳۵۰میلیون تومان هزینه ماهیانه دارد.

?رسول زاده، شیطنت ها در فضاهای مجازی مبنی بر انتساب تعطیلی فرودگاه به رئیس شورای شهر توسط بعضی را یادآورشد و گفت: مردم در این مورد خیلی سوال دارند و بیشترین سوال و ترکش انتقادی آنها متوجه رییس شورای شهر است وعقیده دارند که نقطه نظرات وی باعث تعطیلی فرودگاه شده است و او را مسئول می دانند.

?وی افزود: من نه آن روز ونه الان دخالتی نداشتم واعتقاد دارم که باید فرودگاه به عنوان سرمایه شهر با تلاش ها و پیگیری های شهردار ومدیر فرودگاه برای کاشان حفظ شود.

?علی هاشمی طاهری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز، از دیگر طرح های کلی و کلان درآمدزایی شهرداری از مدیر درآمدی آن سوال کرد و گفت: شهرداری در خصوص پرداخت حقوق معوقه بالاخره چه کاری می خواهد انجام دهد؟ با اینکه مشکلات مالی بحث جدیدی نیست و تمام کشور و شهر داری ها درگیر این مساله هستند.

?وی، در خصوص بیمه تکمیلی نیروهای شهرداری و پاکبانان نیز توضیحاتی را خواست و گفت: بهتر است شهرداری در خصوص انجام بیمه تکمیلی پاکبانان نیز اطلاع رسانی خود را انجام دهد.

? نحوه و میزان اخذ درآمدها و هزینه ها برای شورا مشخص شود

?مجید شمس عضو و خزانه دار شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه شورا باید به صورت ویژه به مسائل درآمدی شهرداری ورود پیدا نموده وچاره اندیشی اساسی کند گفت: برای شورا به صورت مشخص درآمدها از جمله دریافت نقدی ها ، اسناد، تهاتر و توافق معلوم شود که آیا در پرداخت ها مدیریت و ساماندهی شده و در هر یک از بخشها چگونه و کجا هزینه شده است.

?وی با ابراز رضایت از اعلام گزارش عملکردی شهرداری در شش ماهه اول سال در مقایسه با دو سال قبل که نه تنها کاهش و بلکه افزایش داشته است اظهار داشت :

? لزوم اولویت بندی توزیع در آمدهای شهرداری بویژه توجه و اهمیت به تامین و پرداخت حقوق کارکنان محترم شهرداری را یاد آوری و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی مردم و دولت نحوه ی جذب درآمد را مسئله سخت و دشواری دانست و گفت: پرداخت حقوق پرسنل از طریق درآمد های نقدی و دریافتی سهم ارزش افزوده از استان که با تلاش مسولین شهرداری بویژه مدیریت مالی انجام میگیرد ، امری قابل توجه و تقدیر میباشد.

?وی، پرداخت دیون ممتازه (بدهی پیمانکاران و امور جاری از سالهای قبلی شهرداری ) علی رغم همه ی مشکلات موجود به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در طول یک سال گذشته را از سوی شهرداری و با مدیریت هدفمند ، کاری ارزشمند دانست و گفت: شورا باید این آمادگی را داشته باشد تا شهرداری مشخص کند که در حل مشکلات موجود در سطح استانی و ملی چگونه می تواند کمک، پیگیری و تلاش خود را در این خصوص ایفا نماید تا با عنایت به شرایط سخت در پیش ، بدهی های موجود و لزوم تامین اعتبار اجرای برنامه های جاری و عمرانی شهرداری گامی موثر برداشته شود .

چاپ چاپ