شهردار در برنامه سیمای شهر شبکه محلی آبادان؛

تخصیص بودجه شهر آبادان به اروندکنار و چوئبده ناباورانه است...

تاریخ انتشار: 21 ژوئن 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار آبادان در برنامه تلویزیونی سیمای شهر گفت: بودجه پیشنهادی سال ۹۲ شهرداری ۷۵ میلیارد تومان بود که با فعالیت های خوب درآمدزایی در سال گذشته، خوشبختانه نه تنها بودجه محقق شد بلکه به رقم ۹۰ میلیارد تومان درآمد رسیدیم و این اتفاق در بعد از انقلاب برای اولین بار در شهرداری آبادان رخ داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی در این برنامه که بعدازظهر سه شنبه ۲۷ خرداد بصورت زنده از سیمای مرکز آبادان پخش شد، افزود: این موفقیت ناشی از برنامه ریزی چند ساله و ثبات مدیریتی است که در سیستم شورا و شهرداری اتفاق افتاده یعنی برنامه ریزی که از شورای سوم بر روی درآمدهای شهرداری صورت گرفت.
وی با اشاره به افزایش بودجه ی شهرداری در سه سال اخیر گفت: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم بودجه (بودجه هزینه) این شهرداری ۳۰ میلیارد تومان بود الان از مرز ۹۰ میلیارد تومان هم عبور کرده است.
شهردار آبادان ادامه داد: ما وقتی بودجه را می بندیم و به شورای شهر پیشنهاد می دهیم براساس قانون موظف هستیم که ۴۰% بودجه پیشنهادی که در قالب درآمد کسب می کنیم کار عمرانی انجام بدهیم و ۶۰% آن نیز امور جاری مثل پرداخت حقوق و سایر خدمات در شهر و حفظ و نگهداری و… است.
شیرازی تصریح کرد: نکته جالب این است که حدود ۷۰ پروژه عمرانی در سال ۹۲ با ۴۱% بودجه پیشنهادی بود یعنی ما یک درصد هم از مرز قانونی که ۴۰% بوده به صورت مثبت عبور کردیم و به همین دلیل رتبه اول کشوری را در سال ۹۲ کسب کردیم.
وی اذعان داشت: این تحقق بودجه با توجه به رشد تورم و تحریم ها و مشکلاتی است که وجود داشت اما مدیریت هزینه و درآمدی که در سیستم شهرداری با همکاری کارکنان خدوم و با حمایت شورای اسلامی شهر ایجاد شد به این توفیق دست یافتیم.
مدیر ارشد شهری آبادان با تقدیر از مشارکت مردم آبادان در تحقق بودجه شهرداری افزود: در بودجه سال ۹۲ ما ۳۴ میلیارد تومان از ۹۰ میلیارد تومان را خدمات شهری انجام دادیم و ۳۶ میلیارد تومان نیز هزینه عمرانی شد، یعنی نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در بخش عمران و خدمات شهری هزینه شد که حاصل آن علاوه بر رضایت مندی شهروندان، تغییر چهره شهر تا حدود زیادی نسبت به سالهای گذشته بود که حتی میهمانان عزیز نوروزی امسال اظهار رضایت می کردند. همه این موارد به صورت سلسله وار و زنجیر وار به هم ارتباط دارند.
شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات عمرانی ـ استانی سال ۹۲ برای شهرداری آبادان ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد که ۴۴% آن توسط دولت محقق شد یعنی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه عمرانی به شهرداری کمک شد که پروژه هایی از جمله دفع آبهای سطحی که سال گذشته مردم در بارندگی سیل آسا ۹۲ به زحمت افتادند متأسفانه تکمیل آن پروژه ها مقدور نشد و به اعتبارات امسال موکول گردید.
وی ادامه داد: امسال بودجه جاری خود را روی ۱۰۰ میلیارد تومان به شورای شهر پیشنهاد دادیم که ۴۵% پیش بینی کار عمرانی را داشتیم بنابراین از ۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت. بودجه جاری به تصویب رسیده و به ما ابلاغ شده است.
شهردار آبادان با اشاره به پروژه های امسال شهرداری آبادان گفت: امسال حدود یکصد پروژه را در بودجه جاری پیش بینی کردیم که در چند محور است از جمله: احداث بلوارها و تعریض جاده ها: بلوار تانک فارم، بلوار ساحلی، که هر کدام بیش از ۴ کیلومتر طول دارند با عرض ۴۵ متر، بلوار تانکفارم به مبلغ ۵/۲ میلیارد تومان؛ بلوار ساحلی هم حدود ۵/۲ میلیارد تومان؛ تعریض جاده OPD یا سیکلین؛ تعریض خیابان انقلاب از میدان به سمت سپاه و ده ها پروژه دیگر در نقاط مختلف شهر. همچنین ۴۵ میلیارد تومان کل مبلغ کارهای عمرانی در محور توسعه فضای سبز در قالب پارک های مختلف شهری است که خوشبختانه کارهای خیلی خوبی شروع شده که پارک های چند هکتاری از جمله پارک دوم مهر در مسیر میدان نفت تا بلوار تانک فارم در حال آماده شدن است؛ فاز دوم بوستان سعدی؛ فاز سوم بوستان معلم؛ پارک بانوان که بحمداله شروع شده و انشاءا… امسال بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.
شیرازی با اشاره به دیگر پروژه های شهرداری ادامه داد: زمین های ورزشی از جمله زمین های چمن مصنوعی که اکنون ساخت ۶ زمین را شروع کرده ایم یعنی در هر منطقه شهرداری دو زمین چمن، منطقه یک: کوی کارگر و میدان طیب؛ منطقه دو: فیه و کوی نیرو و منطقه سه: الوانیه و شهرک قائم را برای ۶ ماهه اول به بهره برداری خواهیم رساند.
وی توسعه بازارها را یکی از دغدغه های شهرداری در بحث ایجاد اشتغال در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: ما قبلاً بازارچه خوداشتغالی بانوان را که عمدتاً از بانوان خودسرپرست بودند راه اندازی کردیم. بازار بزرگ دست فروشان ذوالفقاری در ۶۰ متری ذوالفقاری را نیز ساماندهی کردیم که ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از عزیزان دستفروش را پوشش می داد و اکنون دو بازارچه جدید را هم در دستور کار خود قرار دادیم. ساماندهی بازارچه ایستگاه ۸ نیز که وضعیت بسیار لجام گسیخته ای دارد در روزهای آینده شهروندان شاهد مناسب تر شدن فضای آن خواهند بود و احداث یکی دو تا بازارچه دست فروشی ساماندهی شده در مرکز شهر در خیابان امام و امیرکبیر، که کسبه از وضعیت دست فروشان در این خیابان خیلی گله مند هستند.
مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان با تقدیر و تشکر از رویکرد دولت و استانداری خوزستان گفت: با توجه به رویکرد مثبتی که جناب استاندار نسبت به توسعه شهر آبادان دارند امسال حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ـ استانی برای شهر آبادان در نظر گرفته شده بود که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰% افزایش را نشان می داد اما در کمال ناباوری در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را به شهرهای اروندکنار و چوئبده اختصاص دادند.
شیرازی تصریح کرد: البته این دو شهر بسیار محروم هستند و نیاز به اعتبارات کلان دارند اما با توجه به انتظاری که مردم عزیز آبادان دارند و جمعیت بیش از ۲۲۰ هزار نفری و سکونت بیش از ۸۰% جمعیت شهرستان در شهر آبادان و ۲۰% در روستاها و شهرهای اروندکنار و چوئبده که به نوعی روزانه وابسته و مرتبط با شهر آبادان هستند شهر آبادان در واقع مادرشهر شهرستان آبادان است و می بایست توجه جدی به این موضوع شود.
وی ادامه داد: امیدواریم نمایندگان محترم که امسال بر اساس ماده ۱۸۰ قانون بودجه، اعتباری را در اختیار دارند و می توانند به عمران شهری کمک کنند توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
ایشان در پایان گفت: خوشبختانه توافق خوبی نیز با منطقه آزاد اروند داشتیم که اعتبار مناسبی به پروژه های ما تزریق کنند که بتوانیم شتاب بیشتر از آنچه که شهروندان ما می بینند به پروژه ها بدهیم.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.