رئیس شورای اسلامی شهرکاشان خواستارشد:

ضرورت قانون مداری و آینده نگری در شهرسازی و خدمت به مردم...

تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2018 - اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس شورای اسلامی شهرکاشان ضرورت قانون مداری و آینده نگری را در شهرسازی و خدمت به مردم خواستارشد و گفت: اگر ما ، مسلمان معتقد و در جستجوی مدینه فاضله هستیم باید در مسیر خدمت ضمن همدلی، تعامل و آموزش مسائل قانونی را رعایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول زاده، در شصت و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور رئیس سازمان بازرسی،شهردار،معاونین و مدیران شهرسازی مناطق کاشان، گفت: سمت و سو در شهرسازی باید ضمن قانون مداری به سوی آینده نگری برود.

وی با اشاره به وجود مشکلات و شرایط اضطرار به عنوان مثال فعالیت ۲۵۰۰ نیرو درشهرداری و پرداخت حقوق به آنها افزود: با حضور سازمان بازرسی، هدایت و اجماع نظر کارشناسان آنها و آموزش های لازم می توان شهر را با برنامه ریزی مدیریت کرد و مشکلات را کاهش داد.

به گفته وی، ما در برابر آیندگاه مسئول هستیم و هر تخلفی که رخ دهد آثار وعواقب آن متوجه آنها خواهدبود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، با تاکید بر وجود برخی مشکلات نظیرعدم تشکیل جلسات کمیسیون ماده پنج، مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر مسائل گفت: ما با تعامل، رفاقت و همدلی و برگزاری جلسات ضمن رعایت مسائل قانونی و نظارتی می توانیم امور را هر چه بهتر مدیریت و هدایت کنیم.

رسول زاده ، حضور موثر و سازنده سازمان بازرسی بر عملکرد اجرایی دستگاه ها را تاکید کرد و گفت:اگر نظارت ها تا الان درست انجام شده بود خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح محلی و ملی گریبانگیر ما شده است وجود نمی داشت.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی یکی از سازمان های نظارتی و مهم در کشور است که نقش موثری بر عملکرد همه مجموعه های اجرایی کشور دارد تا نظارت و رعایت قوانین برای همه در ارائه خدمات بهتر ارائه اجرا شود گفت: پیشرفت هر جامعه ای در گرو رعایت قانون، دستورالعمل ها توسط مجلس، هیات دولت و آیین نامه ها است.

رسول زاده، اظهارداشت: شهرداری با داشتن بیش از ۳۰۰ نوع وظیفه در شهر تنها جایی است که با پول مردم مستقیم اداره می شود و حق و حقوق مردم در میان است نیاز به نظارت و حمایت دارد تا بتواند در امورات مختلف زندگی صحیح،با نشاط و خدمات رفاهی را برای مردم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: شهرداری در این مسیر از یک طرف رعایت قوانین، ضوابط و مقررات را باید داشته باشد و از طرفی ممکن دچار خطاهایی ناخواسته، به ناچار و غیرعمد شود تا مشکلات مردم حل شود.

به گفته وی،تعامل سازمان بازرسی با مجموعه های اجرایی و آموزش لازم به آنها در شناخت قوانین بسیاری از مشکلات و تخلف ها را کمتر می کند چرا که گاهی آشنایی و عدم آشنایی نیروها با قوانین در جهت مثبت و منفی تاثیر گذار است بنابراین بهترین کار اینست که ضمن آشنایی با قوانین و مقرارات و برگزاری این جلسات و نشست های چهره به چهره برای پیشرفت امور از حمایت ها و آموزش های لازم این سازمان بهره مند شویم.

چاپ چاپ