- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شهردار اهواز: با راه اندازی مرکز رصد ستارگان، مردم اهواز از این پس شبها می توانند ستاره رصد کنند

قرار است در پایان ماه مبارک رمضان هلال ماه شوال از این محل رویت شود.

مرکز رصد ستارگان در اهواز راه اندازی شد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز در این باره گفت: برای نخستین بار اهواز شاهد محلی علمی برای تحقیق و پژوهش در علم نجوم است که امیدوارم با راه اندازی مرکز رصد ستارگان در اهواز شاهد شکوفایی استعدادهای جدید در زمینه ستاره شناسی باشیم.
وی توضیح داد: هدف از راه اندازی ساختمان مرکز نجوم در پارک شهروند، آشنایی عموم شهروندان با علم جذاب نجوم است و هیچ هدف اقتصادی برای این کار در نظر نداریم و تنها برای مسائل علمی و آموزشی راه اندازی شده است.

شهردار اهواز افزود: همچنین پرورش استعدادهای جدید در عرصه ستاره شناسی، تقویت پتانسیل های موجود در سطح مدارس، تقویت فعالیت های آمادگی در سطح استان از دیگر اهداف شهرداری اهواز برای برپایی چنین مرکزی است.
موسوی یادآور شد: امیدواریم جوانان و علاقمندان به نجوم از این فرصتی که شهرداری برای آنها ایجاد کرده به بهترین شکل استفاده و بهره ببرند.

وی با اشاره به توانمندی های موجود در پارک شهروند گفت: در آینده به فکر ساخت مجموعه های رفاهی تفریحی دیگری در پارک شهروند هستیم و انتخاب این محل برای ساختمان نجوم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی آن بود که در آینده پارک شهروند تبدیل به محل مفرح و با نشاطی برای عموم شهروندان می شود.

شهردار اهواز ضمن درخواست یاری از رسانه ها افزود: این پارک محل بسیار خوبی برای مشارکت بخش خصوصی است و در اهواز محل های بسیار مناسبی برای مشارکت سرمایه گذاران وجود دارد که از همه آنها برای مشارکت دعوت می کنیم.