- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

افزایش ۲ برابری تولیدات گل وگیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز/خودکفایی سازمان پارک‌ها در تولید درختان خیابانی تا ۳سال آینده

افزایش ۲ برابری تولیدات گل وگیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز/خودکفایی سازمان پارک‌ها در تولید درختان خیابانی تا ۳سال آینده

سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از افزایش دو برابری تولیدات گل وگیاه مجموعه‌ی تولید سازمان خبر داد.
ایمان سیف‌الهی با بیان اینکه مجموعه تولیدات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان ۲۰ هکتار است که بخشی از آن نیز تاکنون بلااستفاده مانده است، افزود: در راستای افزایش تولیدات مجموعه، در تلاش هستیم بخش بلااستفاده زمین را وارد چرخه‌ی تولید کنیم.
وی تصریح کرد: تولیدات این سازمان در مقایسه با هفت سال قبل دو برابر شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به اینکه به زودی استخر ذخیره آب در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود، افزود: این اقدام با هدف رفع مشکل کم آبی مجموعه و تقویت سیستم تحت فشار و مخزن تغذیه کود انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شاسی‌های جدید با هدف تولید گل و گیاه جدید به مجموعه اضافه شده است، تصریح کرد: با همکاری واحد کشاورزی دانشگاه شهید باهنر و مرکز تحقیقات کشاورزی، گونه‌های جدید و سازگار با آب و هوای کرمان تولید و در سطح شهر استفاده خواهد شد.
سیف‌الهی همچنین از تولید گیاهان دارویی جدید خبر داد و افزود: این گونه تولیدات شامل به‌لیمو، آویشن، رزماری، آرتیشو، برازنبل و اسطوخودوس خواهند بود که در زیبایی، درآمدزایی و مصارف دارویی نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه در تولید بعضی از گیاهان به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم، ادامه داد: هم اکنون به دنبال آن هستیم تا بذر تعدادی از گیاهان را خریداری و عملیات کاشت آنها را انجام دهیم تا در سه سال آینده نیاز درختان خیابانی شهر کرمان را برطرف کرده و به مرحله خودکفایی برسیم.

تولید گیاهان سازگار با آب و هوای کرمان

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری نیز با اشاره به اینکه تولید بعضی از انواع درختان و گل و گیاهان در کرمان مقرون به صرفه نیست و تولید آن بسیار هزینه‌بر است، گفت: گل شب‌بو، اطلسی فرنگی، مورد، یاس هلندی و کاج مطبق از جمله درختان و گل و گیاهانی هستند که زیستگاه متفاوتی دارند و با آب و هوای کرمان سازگار نیستند، ضمن اینکه تولید آنها هزینه‌بر است.
خواجویی افزود: به همین سبب به جای گیاهان یاد شده، به تولید گیاهان سازگار با آب و هوای کرمان از جمله پیراکانتا، خرزهره، عناب تلخ، زبان گنجشک و کاج بنفشه پرداختیم.
وی تصریح کرد: هدف این سازمان توسعه و ارتقای مجموعه تولید است که خوشبختانه با مدیریت جدید سرکارخانم مهندس حمزه جواران شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های همکاران در راستای تولیدات بیشتر هستیم.
خواجویی با اشاره به اینکه مجموعه فروش گل و گیاه شهرداری با عنوان «شهروند» تا دو سال آینده در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: با افزایش تولیدات این مجموعه تا دو سال آینده، مجموعه فروش دوباره در اختیار خود سازمان قرار خواهد گرفت و عرضه گل و گیاه به شهروندان مقرون به صرفه خواهد بود.