شهردار قم در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی:

رهنمودهای مراجع تقلید چراغ راه مدیریت شهری قم در خدمت‌رسانی است...

تاریخ انتشار: 23 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار قم گفت: رهنمودهای علما و مراجع تقلید چراغ راه و سرمشق مدیریت شهری قم قرار گرفته و تمام مدیران درصدد اجرای رهنمودهای علما هستند.
به گزارش شهرنیوز، محمد دلبری یکشنبه شب در دیدار اعضای ستاد شعبانیه شهرداری قم با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: قم در نیمه شعبان میزبان میلیون‌ها نفر از زائران جمکران و حرم کریمه اهل بیت(ع) و مردم، مدیران و پرسنل شهرداری این افتخار را داشتند که امسال از بیش از دو میلیون نفر پذیرایی کردند.
وی افزود: مجموعه مدیریت شهری قم از ماه‌ها قبل برای خادمی زائران مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی کرده بودند تا خدمتی دیگر را به آستان امام عصر(عج) عرضه بدارند.
شهردار قم با بیان اینکه توجه به امور زیردستان از سوی جنابعالی در سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته بود، گفت: نظام جامعی برای رسیدگی به مسائل همکاران در مجموعه شهرداری که تعداد آنها به ۴ هزار نفر می‌رسد طراحی شده است؛ ارزیابی و شایسته‌سالاری و نیز رفع دغدغه‌های معیشتی آنها در دستور کار این نظام جامع قرار دارد.
وی ادامه داد: جنابعالی در سال گذشته بر قانون‌مداری تاکید کردید تا مجموعه شهرداری زیر بار حرف زور نرود، بر همین اساس دوره‌های آموزشی به صورت مستمر در کنار کلاس‌های اخلاق هر هفته برای مدیران و پرسنل برگزار شده است.
دلبری با اشاره به لزوم توجه به ابعاد معنوی و مادی شهر که شامل عمران و آبادانی و مسائل فرهنگی می‌شوند، عنوان داشت: علما انتظار بیشتری نسبت به سایر شهرها از قم دارند به همین دلیل ما نیز باید مدیریتی فرهنگی توأم با مدیریت جهادی را به عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها طراحی، اجرا و ارائه کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه کارهای عمرانی شهر قم با قوت در حال اجراست، گفت: در تعطیلات نیز پروژه‌های عمرانی قم تعطیل نشده‌اند و این وعده را می‌دهیم که در سال ۹۳ هر ماه یک طرح مهم را در قم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
وی با اشاره به اقدامات موثر فرهنگی در شهرداری قم خاطرنشان کرد: قرارگاه فرهنگی در مدیریت شهری قم راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم با طراحی سند چشم‌انداز مربوطه، در راستای کاهش مشکلات فرهنگی و افزایش اقدامات جهادی گام برداریم و دغدغه‌های مراجع تقلید را نیز در حوزه فرهنگ رفع کنیم.
دلبری بیان داشت: رهنمودهای علما و مراجع تقلید چراغ راه و سرمشق مدیریت شهری قم قرار گرفته و تمام مدیران درصدد اجرای رهنمودهای علما هستند.
شهردار قم با اشاره به راه‌اندازی بلوار پیامبر اعظم(ص) در سال گذشته خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه که بیش از ۲۰ سال بود مردم قم در انتظارش بودند، سال گذشته با عنایت امام عصر(عج) افتتاح شد و پیش از نیمه شعبان امسال هم فاز دوم آن در اختیار شهروندان و زائران قرار گرفت؛ امیدواریم سال آینده نیز فاز سوم شامل سنگفرش مسیر پیاده‌رو و زیرگذرهای بلوار پیامبر اعظم(ص) را راه‌اندازی کنیم.
وی در ادامه به تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه در ستاد شعبانیه شهرداری قم در سال جاری اشاره کرد و افزود: شعار «شهر قم، شهر انتظار» در حرم اهل بیت(ع) مد نظر قرار گرفت و بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری طی ماه‌های گذشته برای اجرای برنامه‌های طراحی شده تلاش کردند؛ این تعداد در سه روز نیمه شعبان نیز به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بودند.
دلبری از آسیب‌شناسی فعالیت‌های نیمه شعبان در سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) خبر داد و افزود: اسکان و نیز دسترسی به سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی از جمله درخواست‌های زائران است که شهرداری قم برای رفع دغدغه‌های آنها همه تلاش خود را به کار گرفت.
شهردار قم با بیان اینکه ۲۳۸ بوستان در نیمه شعبان امسال در اختیار زائران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در ۲۹ بوستان کمپینگ‌های اسکان تجهیز شده بودند؛ ایمنی زائران و شهروندان نیز به همت سازمان آتشنشانی مورد توجه قرار گرفت و امسال را بدون حادثه گذراندیم ضمن اینکه به نظافت شهری نیز در کنار پیام‌های فرهنگی در مورد انتظار و ظهور امام عصر(عج) توجه ویژه صورت گرفت؛ از دیگر اقدامات می‌توان به برپایی خیمه‌های نماز و ایستگاه‌های مشاوره اشاره کرد که با استقبال گسترده زائران روبرو شد.
انتهای پیام/

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.