میرلوحی: روزانه ۹ هزار تن پسماند تولید می‌شود
تاریخ انتشار: 04 نوامبر 2018 - اخبار, اخبار شوراها

میرلوحی: روزانه ۹ هزار تن پسماند تولید می‌شود

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران بر ضرورت تشکیل شورای عالی شهرداری جهت مدیریت پسماند تاکید کرد.
اخبار اجتماعی ایران/ محمود میرلوحی در نود و هفتیمن جلسه شورای شهر تهران که امروز، ۱۳ آبان برگزار شد، با اشاره به بازدیدی که کمیسیون برنامه و بودجه شورا از یکی از سایت‌های جاده آبعلی و آرادکوه داشته است، اظهار کرد: شاید یکی از شوراهای عالی که باید در شهرداری تشکیل شود، شورای عالی پسماند است. باید در سطح کلان به مساله پسماند نگاه شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما سازمان پسماند را مسئول موضوع پسماند می‌دانیم، اما در شهرداری بخش‌های دیگری هم‌ نظیر مدیریت مشارکت‌های مردمی، سراهای مناطق مختلف و مدیرکل فضای سبز را هم داریم.

وی ادامه داد: ما سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱۴ هزار هکتار فضای سبزمان هزینه می‌کنیم، اما اگر همین تلاش و هزینه را صرف مساله پسماند کنیم شاید بتوانیم ان را مدیریت کنیم. ما روزانه ۹ هزار تن پسماند تولید می‌کنیم و سرانه آن بالاست.

میرلوحی با بیان اینکه ما سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه صرف مساله پسماند می‌کنیم، تاکید کرد: پیشنهاد من این است که معاونت فرهنگی شهرداری، معاونت خدمات و سایر بخش‌ها را درجهت مدیریت پسماند سازماندهی و تجهیز کنیم و بعد در سایر نهادها این تجهیز را انجام دهیم تا شورای عالی پسماند شکل گیرد./ ایلنا

چاپ چاپ