- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

رویداد بین المللى Climathon 2018با محوریت “مدیریت پسماند و بازیافت زباله” در تهران برگزار شد

رویداد بین المللى Climathon 2018با محوریت “مدیریت پسماند و بازیافت زباله” در تهران برگزار شد
“تهران” برای دومین بار همزمان با بیش از یکصد شهر در دنیا، در رویداد بین المللى Climathon 2018با تاکید بر “تغییرات اقلیمی” با محوریت “مدیریت پسماند” و “بازیافت زباله” شرکت کرد.
دومین رویداد کلیماتون در تهران با عنوان کلیماتون ۲۰۱۸ تهران (Climathon 2018) به همت موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم روزهای جمعه و شنبه ۴ و ۵ آبان ماه ۹۷ در شهر تهران، محل مرکز همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، نمایندگانی از شهرداری تهران، بخشداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و علم و صنعت، مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور، انجمن دوستی ایران و ساحل عاج، موسسه ترویج توسعه محصول سالم، شبکه محصولات سالم و نشریه کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی کار و بن (حامی رسانه‌ای رویداد) در رویداد کلیماتون ۲۰۱۸ تهران حضور داشته و از آن حمایت معنوی نمودند.
موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم با نامه رسمی از سوی مجموعه Climate-KIC به عنوان برگزارکننده و مدیر رویداد کلیماتون ۲۰۱۸ تهران و مهندس زهرا گلیج متخصص کارآفرینی و مدیر عامل موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم و مهندس بهاره رضایی آلمان قدیم مدیر کسب و کار و روابط بین الملل موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم به عنوان مدیران اجرایی Climathon 2018تهران معرفی شدند. این دومین باری است که چنین رویدادی توسط موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم برگزار می‌شود با اجرای دومین دوره رویداد کلیماتون در تهران، موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم به اعضای موسسه Climate-KIC خواهد پیوست.
این موسسه بزرگترین شریک اروپا در بخش نیمه دولتی (دولتی ـ خصوصی) است که در حوزه نوآوری با تاکید بر تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. نماینده دکتر صدر اعظم نوری از شورای اسلامی شهر تهران، مهندس سروری بخشدار مرکزی تهران و دکتر بازگیر از سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی و جهانی، روز جمعه ۴ آبان ۹۷ سخنرانی کردند.
سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در برگزاری این رویداد دو روزه با موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم همکاری و مشارکت کرد. در این رویداد دکتر سمانه عابدی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دبیر علمی کارگروه تخصصی رویداد Climathon 2018 تهران از سوی موسسه تعیین شدند و با اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی،علم و صنعت، سازمان پسماند شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران ایده‌ها را داوری کردند.
در این ماراتون ایده‌یابی، که همزمان در ۱۲۰ شهر دنیا اجرا شد پس از دو روز رویداد، ۷ ایده از ۷ گروه به مرحله داوری رسید و ۳ ایده با محوریت پسماند و بازیافت زباله‌ها به عنوان گروه برتر شناخته شد. روز دوم دوره با ارائه طرح‌های تکمیل شده توسط شرکت کنندگان در دوره به صورت تیم‌های دو تا سه نفره معرفی شدند و تیم‌ها در جمع هیات داوران حاصل تلاش جمعی خود را در این مدت یک روز به صورت ایده، مدل کسب و کار و سپس نمونه اولیه و پروتوتایپ بیان کردند.
گروه داوری شاخص‌هایی همچون توجیه اقتصادی، را برای ارزیابی در نظر داشتند و براساس آن شاخص‌ها که کاملاً با دقت و حساسیت برگزیده شده بود سه ایده در حوزه پسماند با عنوان ایده “سطل کاغذی”، “تولید کود ارگانیک از پسماند تر خانواده و تره بار” و “بازیافت فیلتر سیگار” مورد توجه هیات داوران قرار گرفت و امتیاز لازم را کسب کرد.
در مراسم اختتامیه از نفرات و گروه‌های برتر با اهدای هدایا تقدیر و همچنین “بهداد سلیمی” قهرمان وزنه برداری ایران و جهان به عنوان “سفیر محیط زیست با شعار پاک زمین پاک” انتخاب شدند.