- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

حضور مجموعه روابط عمومی شهرداری رامسر در کارگاه آموزشی اینفوگرافیک در روابط عمومی و شیوه های نگارش در فضای وب

همزمان با نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی،دو کارگاه مجزا با عنوان شیوه های نگارش در فضای وب و اینفوگرافیک در روابط عمومی برگزار شد و مجموعه روابط عمومی شهرداری رامسر در این دو کارگاه با هدف ارتقاء سطح علمی و تخصصی و کاربرد آن حضور داشتند.

در این کارگاه که به سفارش انجمن متخصصان روابط عمومی و مؤسسه کارگزار روابط عمومی تدارک دیده شده بود، تلاش شد تا با ارایه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در حوزه گرافیک های اطلاع رسان، به کارگزاران روابط عمومی مسیری را ارایه دهند که بتوانند بدون نیاز به گرافیست، اینفوگرافیک های حرفه ای تهیه کرده و از آن برای مقاصد روابط عمومی استفاده نمایند.

تعریف اینفوگرافیک:
توجه مخاطبان به محتوای بصری عملاً روابط عمومی ها را به استفاده از عکس و پوستر فرا می خواند.

اینفوگرافیک (Info graphic) یا گرافیک اطلاع رسان در این میان به کمک کارگزاران روابط عمومی آمد. این ابزار می تواند محتوای روابط عمومی را با استفاده از عناصر بصری به گونه ای به مخاطبان عرضه کند که آنها در زمانی کوتاه بتوانند درک قابل قبولی از محتوای ارایه شده بدست آورند. بنابراین برای حضور در عرصه روابط عمومی اینترنتی دو حلقه مفقوده «سئو پی آر» و «اینفوگرافیک» وجود داردکه می توانند به کارگزاران روابط عمومی در خصوص «پدیداری» و «اثر بخشی» اطمینان دهند.

اهمیت اینفوگرافیک ها در دنیای امروز:
در روزنامه ها، اینفوگرافیک ها به طور معمول برای نمایش آب و هوا، نقشه ها و نقشه سایت برای رویدادهای دارای ارزش خبری و برای گراف ها جهت ارائه داده های آماری به کار می روند. برخی کتاب ها تقریباً به طور کامل از گرافیک های اطلاع رسان استفاده می کنند. کتاب های دیوید مکالی و بسیاری از کتاب های کودکان از اینفوگرافیک بهره مند شده اند. بازاریابان محتوا و کسب و کارها به قدرت و محبوبیت اینفوگرافیک ها توجه خاصی دارند.

کاربردهای اینفوگرافیک:
اطلاعات آماری: مقیاس هایی نظیر فروش، درآمد، تحقیقات بازار، پیمایش ها.
فرآیندها: تولید، خدمات مشتریان، فروش مویرگی، رهبری، عرضه محصولات.
ایده ها: مفاهیم، تئوری ها، افکار رهبری، ایدئولوژی.
گاهشناسی تاریخی: تاریخ، نظم رویدادها، جدول زمانبندی، برنامه ریزی.
جغرافیا: مکان ها، معیارها براساس منطقه.
آناتومی: مواد، قطعات، فهرست ها.
سلسله مراتب سازمانی: ساختار سازمانی، ارزیابی نیاز ها.
روابط: داخلی، خارجی، مردم، محصولات و خدمات.
شخصیت: انسانی سازی برند، فرهنگ سازمانی.