میزبانی شهرداری از فعالان گردشگری دنیا، اقدامی مطلوب برای معرفی کرمان
میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری شورا بیان کرد:

میزبانی شهرداری از فعالان گردشگری دنیا، اقدامی مطلوب برای معرفی کرمان...

تاریخ انتشار: 29 نوامبر 2018 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر: مدیریت ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان گفت: گردشگری، یکی از محورهای توسعۀ استان کرمان است.
سیدمحمدرضا میرحسینی در حاشیۀ نشست مشترک مدیران استان کرمان با مدیران گردشگریِ ۱۲ کشور دنیا در هتل پارس افزود: اعتقاد داریم گردشگری در توسعۀ اشتغال، اقتصاد و تبادل و انتقال فرهنگ نقش مهمی دارد و به عمران و آبادی شهر و استان نیز کمک می‌کند.
وی با اشاره به دغدغه‌های کمیسیون گردشگری و اصناف شورا گفت: همواره یکی از دغدغه‌های این کمیسیون، این بوده که آژانس‌های مسافرتیِ ما، بیشتر توریست‌فرست هستند تا این‌که گردشگران را به کرمان جذب کنند.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا آوردن گردشگر را نیازمند برنامه دانست و با تأکید بر این‌که شهرداری کرمان باید در این زمینه فعالانه وارد شود، گفت: در دورۀ جدید مدیریت شهری، حوزۀ گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان فعال شده، اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌کند و باید فعال‌تر باشد.
میرحسینی به حضور تورلیدرهای ۱۰ کشور جهان به میزبانی شهرداری کرمان در این شهر اشاره کرد و گفت: میزبانی از تورلیدرهای کشورهای جهان، کار ارزشمندی بود؛ چراکه این افراد می‌توانند کشور ایران و به‌ویژه استان و شهر کرمان را به دنیا معرفی کنند.
وی افزود: شهرداری با این اقدام، کاری را که کمیسیون گردشگری شورا می‌خواست دنبال کند، انجام داد و شروع بسیار مطلوبی برای این حرکت شد.

ضرورت مناسب‌سازی مسیرهای گردشگری کرمان
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با بیان این‌که متولی گردشگری، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: ما می‌خواهیم با آماده‌سازی زیرساخت‌هایی که مربوط به حوزۀ شورا و شهرداری می‌شود، به حضور بیشتر گردشگر در کرمان کمک کنیم.
میرحسینی بر احیا و مناسب‌سازی مسیرهای گردشگری در شهر کرمان تأکید کرد و گفت: برخی از فعالان گردشگری که در این نشست حضور داشتند، به کمبودهای شهر کرمان در حوزۀ گردشگری اشاره کردند و این درحالی است که می‌توان بسیاری از این کمبودها و نواقص را به‌راحتی رفع کرد.
وی افزود: بنابراین، یکی از مزیت‌های حضور فعالان گردشگری دنیا در کرمان، این است که می‌توانیم نواقص و کمبودها را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم؛ ضمن این‌که اگر بدانیم مسیرهای گردشگری کدام است و گردشگر از کدام مسیر حرکت می‌کند، می‌توانیم نواقص همان مسیر را رفع کنیم؛ چراکه شهر کرمان گسترده و امکانات محدود است.

فعالان گردشگری دنیا در کرمان استمرار داشته باشد
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا بار دیگر با تأکید بر این‌که حضور فعالان گردشگری دنیا در کرمان باید استمرار داشته باشد، گفت: درا ین راستا می‌توانیم از فعالان گردشگری کشورهای همسایه ازجمله کشورهای همسایۀ شمال ایران، آسیای شرقی و حتی هند دعوت کنیم تا این افراد پس از حضور در شهر و استان کرمان، مُبّلغ و سفیر ما در کشورهای خود باشند.
میرحسینی افزود: لازمۀ این مهم، حضور بخش خصوصی است؛ به این معنا که بخش دولتی باید شرایط و امکانات را فراهم کند و کار توسط بخش خصوصی دنبال شود.

ضرورت معرفی بهترین‌های کرمان به دنیا
وی هم‌چنین با بیان این‌که در کرمان چیزهایی داریم که بهترین هستند و باید آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم، گفت: در کجای دنیا به غیر از استان کرمان می‌توانیم با ۲۰ دقیقه سفر، در یک نقطه برف و اسکی روی برف داشته باشیم و در نقطۀ دیگر، یکی از گرم‌ترین نقاط دنیا.
میرحسینی از بزرگ‌ترین پیست اسکی روی چمن طبیعی در تخت سرتشتک در هنزا، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده در کرمان، ارگ بم، ارگ راین، کنار صندل جیرفت و آسمان پرستارۀ کرمان، به‌عنوان برخی از بهترین‌های دنیا در استان کرمان نام برد و گفت: دولت‌مردان باید کمک کنند با حضور بخش خصوصی در نمایشگاه‌ها، کرمان را در خارجِ کشور معرفی کنیم و ازسوی دیگر باید با دعوت از فعالان گردشگری دنیا به کرمان، این استان را به آن‌ها معرفی کنیم تا مُبّلغ و سفیر این استان در کشور خود باشند.

چاپ چاپ