اولین چالش نوآوری تهران‌ ‌هوشمند در مرکز فناوری های هوشمند منطقه۹
در راستای ایجاد تهران هوشمند؛

اولین چالش نوآوری تهران‌ ‌هوشمند در مرکز فناوری های هوشمند منطقه۹...

تاریخ انتشار: 09 دسامبر 2018 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با هفته تهران هوشمند، اولین چالش نوآوری تهران‌ ‌هوشمند در مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران در ورودی غربی پایتخت با حضور مفاخریان شهردار منطقه۹، فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و مدیران شهری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹،سید علی مفاخریان با اعلام این خبر گفت:در حوزه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین در حوزه مدیریت شهری،یک کارمشارکتی بین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شهرداری منطقه۹ و دانشگاه شریف در حال شکل گیری است که با توجه به اینکه برای اولین بار در شهر تهران در راستای ایجاد تهران هوشمند اتفاق می افتد حائز اهمیت است.
وی افزود: استقبال از رویدادهای این چنینی با توجه به نقش جوانان فرهیخته و افرادی که در حوزه آی تی می توانند به مجموعه شهری در بخش های مختلف زمینه خدمت رسانی به شهروندان را فراهم کنند و سبب تسهیل و و تسریع در ارائه خدمات باشند شایان توجه است.
شهردار منطقه۹ در ادامه بیان داشت: ارائه خدمات نوین در قالب استارتاپ ها باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش سفرهای درون شهری می شود.
مفاخریان همچنین ادامه و اظهار داشت: از دوره مدیریت پیشین شهری مجموعه شهری منطقه۹ در تلاش بوده تا با استفاده از ظرفیت های موجود نظیر دانشگاه صنعتی شریف استفاده کرده و شرایطی را برای خدمات نوین به شهروندان فراهم کندکه خوشبختانه ساختمان مرکز فناوری های هوشمند و امکانات موجود در آن زمینه را برای فعالیت رویدادهای ایجاد کرد.
وی تصریح کرد:غیر از مجموعه رویدادهای استارت آپی که اولین روز آن در هفته تهران هوشمند شروع به کار کرد،سعی شده تا در بقیه ایام سال هم بتوان با مجهزتر شدن این مرکز در روزهای آتی علاقه مندانی را که در حوزه های کسب و کارهای هوشمند فعال هستند و می توانند در حوزه مدیریت شهری به شهرداری تهران کمک کنند با حضورخود ظرفیت هایشان را به اشتراک بگذارند.
در ادامه فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به برگزاری رویداد اولین چالش نوآوری تهران‌ ‌هوشمند در منطقه۹ افزود: برای نخستین بار است که داده های شهری در اختیار مجموعه های خلاق و نوآور قرار می گیرد تا بتوانند در راستا خدمت گذاری بهتر به شهروندان، سرویس ها و اپلیکیشن هایی را طراحی و ارائه کنند.
وی در خصوص توسعه این کسب و کار ها اذعان داشت: استارت آپ ها بسته به کیفیت کار و نوع سرویس دهی، می توانند در مجموعه شهری فعالیت کنند و یا در فضاهای مختلف، معرفی شده و مورد حمایت سرمایه گذاران قرار گیرند.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: بر مبنای نیاز و اولویت های مجموعه شهری، رویداد های دیگری نیز در دست اقدام است که در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است«هفته تهران هوشمند» از ۱۴ تا ۲۰ آذر ماه برگزار شده که اولین چالش نوآوری تهران‌ ‌هوشمند در مرکز فناوری های هوشمند شهر تهران واقع در‌خیابان آزادی، خیابان استاد معین، انتهای خیابان دستغیب، کوچه دوسنگانی، ساختمان پردازش برگزار می شود و علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هفته و همایش تهران هوشمند می توانند به سایت smart.tehran.ir مراجعه کنند.

چاپ چاپ