تاریخ انتشار: 11 دسامبر 2018 - اخبار

استقرار گروه های آموزش و امداد در نقاط حادثه خیز کوهستانی شمال تهران...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

گروه های آموزش و امداد با هدف اطلاع رسانی به کوهنوردان در روزهای پایانی هفته در نقاط حادثه خیز مسیرهای کوهنوردی شمال تهران مستقر می شوند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید مصطفی حاج آقامیر شهردار ناحیه کوهستان این منطقه با تبریک۲۰ آذر (۱۱ دسامبر)، روز جهانی کوهستان اظهار داشت : ۶ نقطه حادثه خیز در مسیرهای کوهستانی شمال تهران مشخص شده است که گروه هایی از تشکل های مردمی و هیات کوهنوردی استان تهران در آنجا مستقر می شوند تا آموزش های لازم را در خصوص نحوه پیشگیری از وقوع حوادث و استفاده از تجهیزات مورد نیاز و افزایش ضریب ایمنی در اختیار دوستداران کوهستان قرار دهند.
وی افزود: این نقاط در ارتفاعات شیر پلا، توچال، پلنگ چال، دو راهی اوسون، دارآباد و کلکچال قرار دارد که مقصد بسیاری از کوهنوردان است .
حاج آقا میر افزود: ۳ پایگاه امداد و نجات نیز در ایستگاه سوم کلکچال ، میدان سربند و درکه فعال است تا به هنگام بروز حوادث غیر مترقبه اقدام به خدمات رسانی سریع به کوهنوردان کنند که در همین راستا ۷ پد هلیکوپتر نیز در نقاط قابل فرود آماده سازی شده تا بالگردها بتوانند نسبت به جابه جایی سریع حادثه دیدگان اقدام کنند.

چاپ چاپ