برای نخستین بار در مناطق شهری صورت گرفت؛

تشکیل تیم واکنش اضطراری در منطقه۹

تاریخ انتشار: 12 دسامبر 2018 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه۹ از تشکیل تیم واکنش اضطراری با هدف امداد رسانی و آموزش به شهروندان منطقه و مناطق همجوار در شرایط بحرانی در ورودی غربی پایتخت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹،سید علی مفاخریان با اشاره به تشکیل تیم واکنش اضطراری گفت: با استفاده از تجربیات و تخصصی که در حوزه های مختلف اجرایی و عملیاتی وجود دارد ترکیبی از نیروهای مستعدی که علاقمند به فعالیت های واکنش اضطراری می باشند فرا خوان شده و با آموزش های متناسب با شرایط بحرانی امکان حضور به موقع و انجام اقدامات اولیه به شهروندان محلات منطقه۹ و مناطق همجوار را فراهم می کنند.
وی افزود:اکثر شهروندان در مواجهه با مشکلاتی که مرتبط باآتش سوزی، جابجایی خودرو، موضوعات مرتبط به برش بتن و درختانی که در شرایط بحرانی باعث گرفتاری آنها شده و خصوصا در زمان زلزله به علت فقدان آموزش های لازم دچار سردرگمی می شوند.
مفاخریان بیان داشت:با تمرین های مستمر در مانورها و قرار گرفتن در شرایط بحران به صورت عملی و کسب تجربه افراد تیم واکنش اضطراری به تبحر لازم رسیده علاوه بر نقش امداد رسانی در نقش مربی می توانند به آموزش شهروندان در جهت کاهش خسارات احتمالی در مواقع بحرانی بپردازند.
شهردار منطقه۹ در خاتمه اظهار داشت:امید است با عضویت همکاران دیگر منطقه و آموزش فنون مختلف مرتبط با فعالیت های تیم واکنش اضطراری بتوان نسبت به گسترش هسته مرکزی اقدام کرد تا در مواقع لزوم بتوانند خدمات موثری را به شهروندان منطقه و مناطق مجاور ارائه کنند.
در ادامه زنگیشه از مدیران ارشد شهری با تشکر از شهردار منطقه۹ بابت ایده تشکیل تیم واکنش اضطراری گفت: وجود مدیران خلاق و ساعی در مجموعه شهری که پیگیر مسائل و مباحث مرتبط با شهر و شهروندان به خصوص آموزش مقولات مرتبط با بحران هایی که ممکن است با آن مواجه شوند باعث افتخار است .
وی افزود: تشکیل تیم واکنش اضطراری اقدام هوشمندانه و بزرگی توسط مجموعه شهری منطقه۹ بوده است که می تواند زمینه کاهش خسارات را فراهم کرده و کمک شایانی را به شهروندان در مواقع بحرانی انجام دهد.
همچنین سرهنگ مرادی نماینده قرارگاه فتح نیز تشکیل تیم واکنش اضطرای را در منطقه۹ اقدامی پسندیده دانست و تاکید کرد:مجموعه قرارگاه فتح همسو با مجموعه شهری منطقه۹،درخصوص مباحث آموزش و اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با بحران آماده هرگونه همکاری در این خصوص در راستای خدمت به شهروندان می باشد.
شایان ذکر است شهرداری منطقه۹ با استفاده از فراخوان از بین همکاران منطقه نسبت به تشکیل تیم واکنش اضطراری در راستای انجام عملیات امداد رسانی و آموزش به شهروندان پرداخته است.

چاپ چاپ