تاریخ انتشار: 29 دسامبر 2018 - اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها

ضرورت تصوب طرح جامع برای محوطه باستانی سیلک و باغ فین

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای شهر کاشان

*ضرورت تصوب طرح جامع برای محوطه باستانی سیلک و باغ فین

ابوالفضل ساروقیان، مدیر منطقه چهار شهرداری کاشان نیز در هفتاد و سومین جلسه رسمی مورخ (۱/۱۰/۹۷) با تقدیر از برگزاری این جلسه توسط شورا، سیلک و باغ فین را به عنوان دو پتانسیل ویژه کاشان در منطقه چهار یادآورشد و گفت: اگر چه جلساتی را با میراث در مورد این دو محدوه داشته ایم اما یک طرح مصوب که ملاحظات مشترک میراث و شهرداری در راستای بهبود وضعیت نابسمان حوزه گردشگری این دو محدوده و پاسخگویی به حقوق مالکان و شهروندان تدبیر و تدوین شود.

وی، لزوم سریع تصویب طرح جامع برای محوطه باستانی سیلک و باغ فین با ملاحظات مشترک و قابلیت اجرایی میراث و شهرداری را در یک بازه زمانی خواستارشد و گفت: این طرح می تواند از طریق انتخاب یک مشاور مشترک برنامه ریزی را برای پیشرفت امور تدبیر کند تا بتوان این دو پتانسیل ارزشمند و ویژه گردشگری شهر را از این وضعیتی که هست خارج کرد و شهروندان نیز از مزایای آن بهره مند شوند.

به گفته وی، یکسری مباحث ساماندهی موقت نیز وجود دارد که در بحث تعریض در معابر می تواند کارگشا و عامل تسهیل در تردد در محدوده باغ فین باشد.

مدیر منطقه چهار شهرداری کاشان، تصریح کرد:چند ملک در محدوده باغ فین داریم که می تواند تردد را در کوچه‌های اطراف این محدوده تسهیل کند که با توجه به ضوابط میراث نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

ساروقیان اظهارداشت: در محدوده باغ شرافتیان و پشت باغ فین شهرداری چند پلاک را آزاد کرده است و یک محوطه باز و خوبی را ایجاد کرده است اما یک خانه ای در آن وسط باقی مانده و دارای ارزش تاریخی شناخته شده است.

وی تصریح کرد: اگر بتوان این خانه را به نحوی تملک کرد که حتی ما حاضریم این کار را با هماهنگی شهردار و موافقت میراث انجام دهیم می توانیم آنرا در قالب فضای سبز و پارکینگ برای تسهیل در عبور و مرور گردشگران فین تبدیل کنیم.

چاپ چاپ