- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

پیش بینی تحقق بودجه۲۷۰ میلیاردی شهرداری به شکل حداکثری تا پایان سال جاری

?✅دکتر سیدمحمدناظم رضوی شهردار سمنان درگفتگو با خبرنگار افق توسعه خبرداد؛

?پیش بینی تحقق بودجه۲۷۰ میلیاردی شهرداری به شکل حداکثری تا پایان سال جاری

?دکتر سیدمحمدناظم رضوی شهردار سمنان درگفتگو با خبرنگار افق توسعه با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های کاری شهرداری در این دوره هوشمند سازی شهر سمنان با استفاده از روش ها و فناوری جدید می باشد گفت:درشهرداری سمنان‌زیرساخت های تشکیلاتی مناسبی وجود دارد که امکانات خوبی رادرحوزه خدمات شهری و تجهیزات در مقایسه با شهرهای دیگر فراهم می کند و هدف ما استفاده بهینه از این امکانات در راستای پیشرفت هرچه بیشتر شهر سمنان است.

?دکتر رضوی در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که در سال جاری در دستور کارشهرداری قرارگرفته تعریف موارد مناسب درآمدی شهرداری برای ایجاد زمینه تحرک و فعالیت بیشتر در حوزه های عمرانی است.

?وی با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته برای بخش های مختلف شهرداری ۱۴۰ پروژه تعریف شده و دردستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: زیباسازی شهری ، بازپیرایی پارک ها و استخرها ، بازسازی ۴ باب خانه تاریخی ، ایجاد حوزه گردشگری در شهرداری و تعامل خوب با اداره میراث فرهنگی از جمله اقدامات شهرداری در این یک سال است.

?شهردار سمنان توجه به حوزه های سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در شهررا از وظایف اصلی شهرداری خواند و گفت: تعریف پروژه های خدمات رسانی ،افزایش و توسعه فعالیت های عمرانی ،ترافیکی ،تفریحی و گردشگری از مواردی است که در دستور کار سال جاری است.

?دکتررضوی با تاکید براینکه نگاه ویژه شهرداری و شورای شهراین دوره به مراقبت و زنده سازی بافت تاریخی شهرسمنان می باشد، افزود: هدف ما ایجاد انگیزه جهت فعالیت و سرمایه گذاری در این عرصه و توجه به فعالیت های هماهنگ با میراث فرهنگی جهت حفظ بافت ارزشمند تاریخی شهر سمنان است.

?وی در ادامه تاکید کرد:با استفاده ازتجربه شهرهایی که با پیشرفت در زمین ه گردشگری توانسته اند درآمدهاو خدمات شهری را افزایش دهند به دنبال جذب گردشگر و برگرداندن جمعیت تهی شده این بافت ارزشمند هستیم.

?دکتر رضوی با اشاره به اینکه شهر سمنان در حوزه بافت شهری هم نیازبه مدیریت و جراحی دارد تصریح کرد: درمسکن مهرعلاوه براقدامات خوبی که برای اسکان جمعیت صورت گرفته نیاز به تکمیل حوزه خدمات مانند فضا سبز،آسفالت، معابر سازی، خدمات ورزشی و فرهنگی و … دارد که بخشی از بودجه ی توسعه ای شهرداری را می طلبد.

?شهردارسمنان با تاکید براینکه تقویت حس خودباوری نیروهای انسانی و اهتمام به رفع مشکلات مردم به شکل جهادی ازجمله مهمترین اهداف اولیه کار در شهرداری سمنان بوده، گفت: نگاه شهرداری و شورای شهردراین دوره صرفا نگاه سازمانی نبوده و برای خدمات رسانی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی از هیچ کمکی دریغ نکرده اند.

?وی با اشاره به ایجاد تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن (ع)که باتصویب آن دسترسی به جاده آبگرم از این طریق امکان پذیر خواهدشد، بیان کرد:اصلاح ورودی های شهر،احداث میدان ورودی شرق شهر سمنان ، ایجاد بوستان اختصاصی بانوان به نام شهربانو ،آماده سازی شهرک صنایع کارگاهی ۵۲ هکتاری در غرب شهر سمنان، طرح جهادی آسفالت معابر شهری از دیگر اقداماتی است آغاز گشته و امیدواریم هر چه سریعتر آماده بهره برداری جهت استفاده شهروندان گردد.

شهردارسمنان با بیان اینکه درپیشرفت تحقق اعتبارسال جاری رضایت مندی نسبی وجود دارد اظهارکرد:باتوجه به اینکه ۸۵ درصد ازبودجه مربوط به ۶ماه اول سال محقق شده است، پیش بینی می شود بودجه۲۷۰ میلیاردی شهرداری به شکل حداکثری درپایان سال تحقق یابد.

?دکتر رضوی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی،ورزشی،اجتماعی شهرداری درهرسه حوزه خود دریک سال گذشته با مدیریت جدید مباحث خوبی را پیگیری نموده است گفت: ایجاد سامانه های نشاط ، نشست مکرر با سمن ها و گروه های فعال فرهنگی ، ایجاد واحد مشاور شهردار در امور بانوان و همکاری با طرح تحول اجتماعی در چندین محله سمنان از جمله اقدامات این بخش از شهرداری است.

?وی درادامه با اشاره به ایجاد اولین کتابخانه اینترنتی به نام طرح رنگین کمان که طبق این طرح سفارش کتاب با استفاده از یک اپلیکیشن صورت گرفته وکتاب درب خانه تحویل داده می شود اظهارکرد: قهرمانی در ورزش های فوتسال و کاراته و فوتبال ساحلی، والیبال و … از جمله فعالیت های ورزشی شهرداری می باشد.

?شهردار سمنان از تخصیص اعتباردر مورد بافت های ناکارآمد میانی در سطح استان خبرداد وگفت : در شهر سمنان ۱۷ محل هدف مشخص شده که با ارائه پروژه های آن امیدواریم ازمحل این بودجه اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

?وی با اشاره به قانون مالیات برارزش افزوده که باعث کاهش درآمد شهرداری سمنان شده بوداظهارکرد: درخواست افزایش سهم شهرداری ها از محل ارزش افزوده توسط شهرداری های استان سمنان به رئیس جمهور ارائه شد و مقرر گشته روش محاسباتی درآمد شهرداری های استان از مالیات، بر مبنای ۸۸ درصد شهری و ۱۲ درصد روستایی باشد.

?شهردارسمنان در پایان از طلب چندین میلیارد تومانی از دستگاه های اجرایی سمنان خبرداد وگفت: در زمان استاندار سابق نامه ای به استاندارجهت تعدیه این بدهی ها زده شد و در حال حاضر درحال رایزنی برای به رسمیت شناختن بدهی وپرداخت آن می باشیم.

?درپایان حسن آخوندی صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه افق توسعه ضمن برشمردن نقاط قوت رضوی شهردارسمنان بابیان اینکه شهرداری ها در پیشانی خدمت کردن به مردم قراردارندگفت: مردم به طور مستقیم شاهدخرج کرد شهرداریها از محل درآمد از دریافت عوارض و….هستند و این همان دموکراسی مطلوب مردم هست چراکه مردم خودشان ازطریق شورای شهر ناظربر هزینه کرد شهرداریها هستند.