تاریخ انتشار: 30 ژوئن 2014 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌

برگزاری کارگاه آموزشی روابط عمومی و تبلیغات برای روابط عمومی های عقیدتی سیاسی منطقه شمالغرب آجا در ا...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دکتر حمید صبری در این کارگاه آموزشی که روز سوم دوره بود مطالبی را تحت عنوان روابط عمومی و تبلیغات ارائه نمود. این استاد فرزانه که مشغول تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران هستند و دارای تالیفات مختلفی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی می باشند وی در بخش اول کارگاه آموزشی خود شاخصه های یک روابط عمومی مطلوب را که با الگوهای علمی تعریف شده مطابقت دارد بیان نمود و افزود وظیفه ما بروز آوری اطلاعات علمی است و آن یک ضرورت است برای مدیران لذا مطالعه روز آمد و آخرین کتابها مرتبط با متخصص روابط عمومی افق های جدید را در برابر چشمان کارگزار روابط عمومی می گشاید استاد دکتر حمید صبری فقدان برنامه ریزی جامع برای پیشبرد و اقدامات و عملکرد روابط عمومی ها را موجب گاهش اثر بخش این نهاد و افزایش انتقادات از آن شده است. وی مهم ترین کارگرد های روابط عمومی را در عصر اطلاعات را اطلاع رسانی و ارتباطات عنوان کرد و افزود :
ـ روابط عمومی می بایست رازدار باشد نه افشاگر
ـ عدالت محور باشد نه مصلحت اندیش
ـ مدیریت اخلاق گفتگو باشد و رافع مشکلات همکاران و سازمان ها باشد ودر عین حال در سلسله مراتب اداری روابط عمومی ها در صف نیستند و در ستاد نیست و سعی شود در معماری اطلاعات ویژگی های مخاطبان و سه اصل میل ، نیاز و مصلحت مخاطبان لحاظ گردد. دکتر حمید صبری جهانی شدن را یک اصل عنوان کرد که محقق خواهد شد و آن عبارتست از درهم فشرده شدن جهان و تبدیل آن به یک مکان واحد و این تعبیر جهانی شدن مبتنی بر فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این استاد روابط عمومی روابط عمومی ها را به سه نوع توجیه گر ، تحلیل گر و تبیین گرد تقسیم بندی نمود و افزود بهترین شکل و نوع راوبط عمومی روابط عمومی تحلیل گر است که دارای برنامه های منظم ادواری است و برای بحران ها و چالش ها هم دارای برنامه و طرح مشخص است این نوع روابط عمومی برای بهره گیری از فرصت های مناسب که پیش می آید نیز دارای برنامه و طرح است و از آن بهره گیری جانانه دارد. وی این نوع روابط عمومی را کاملا علمی ، فعال ، نوآور و سیستماتیک ارزیابی کرد که قابل انعطاف و اثر گذار می باشد . دکتر صبری ارتقاء معرفت و ایمان را نیز از رسالت آرمانی روابط عمومی ها دانست و افزود شبهه شناسی و رفع شبهه ها از وظایف روابط عمومی های معرفتی است. تدوینگر دایره المعارف روابط عمومی ایران در بخش دوم کارگاه تخصصی روابط عمومی مقوله تبلیغات را مورد بحث و بررسی قرار داد از جمله
تعاریف تبلیغات ، انواع تبلیغات ، گونه های تبلیغ ، اقناع و ترغیب و تبلیغ ، تبلیغات محیطی ، تبلیغات جدید و پیشرفته
دکتر صبری توانمندسازی روابط عمومی ها را یک اصل دانست و افزود جهت توانمندسازی می بایست از اطلاعات ، تجربه ، آموزش ، علم ، عشق مدد بگیریم. وی درسهایی را که در حوزه تبلیغات و روابط عمومی از داستان کشتی حضرت نوح (ع) می توان گرفت بیان کرد و افزود ما امید ، با خدا بودن ، همزیستی ، امنیت و آینده نگری را از این داستان می توانیم اخذ کنیم . مولف کتاب روابط عمومی مدرن سه تعریف جدیدی که در حوزه مهندسی روابط عمومی بومی سازی روابط عمومی و سواد روابط عمومی به جهان روابط عمومی ارائه کرده است بیان نمود استاد صبری در پایان هزار سوم را هزاره دانایی بشر مطرح کرد و افزود جامعه دانایی است و این جامعه جامعه ای مدرن و ایده آل که نقطه اتکای آن اطلاعات م باشد و تبادل اطلاعات شرط جامعه دانایی است ایشان مهندسی انسان را از کارها و رسالت های روابط عمومی برشمرد که امروزه وظیفه روابط عمومی ها تبدیل تهدید به فرصت هاست و بسیاری از مواقع فرصت سوزی است ایشان نیاز جوامع به تحول در انسانها را یاد آور شد و افزود ما به تحول در انسانها نیاز داریم نه تحول در ابزارها چون اگر در انسانها تحول صورت گرفت قطعا ابزارها برآیند تحول انسانهاست.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.