- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

عملیات لاینینگ نهایی تونل حکیم تا مهرماه پایان می یابد

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات حفاری تونل حکیم به طور کامل به پایان رسیده و تا پایان مهرماه عملیات لاینینگ آن نیز به پایان می رسد.

به گزارش روابط عمویم شهرداری تهران به نقل از شهرنوشت ، مهدی پورهاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی تونل حکیم به ۷۰درصد رسیده و طبق بررسی ها حدود ۲ درصد از برنامه زمانبندی جلوتر است.
وی با بیان اینکه عملیات حفاری تونل حکیم تا پایان اردیبهشت ماه به طور کامل به پایان رسید، افزود: بعد از عملیات حفاری عملیات لاینینگ یا همان پوشش نهایی بتنی را آغاز کردیم و تا کنون نزدیک به ۱۲۹۰ متر از تونل عایق بندی و ضد نفوذ آب شده و عملیات بتن ریزی کف نیز در ۹۶۰ متر از تونل به انجام رسیده است.
پورهاشمی، با اشاره به اینکه حدود ۴۲۰ متر از تونل به طور کامل پوشش نهایی شده است، تصریح کرد: با ورود ۴ دستگاه قالب لغزنده، عملیات لاینینگ نهایی دیواره و سقف آغاز شد که با پیشرفت خوبی مواجه است و تا کنون ۴۲۰ متر از تونل به طور کامل از سقف، دیواره و کف لاینینگ نهایی شده است.
وی از اتمام عملیات لاینینگ و پوشش بتنی تونل حکیم تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: از قبل، در خصوص تجهیزات تونل با تولیدکنندگان داخلی و خارجی رایزنی شده و پیش بینی های لازم صورت گرفته است. به طوری که در حال حاضر بخشی از تجهیزات وارد کارگاه شده و بخش دیگر نیز در موعد مقرر وارد کارگاه می شود و بنده فکر نمی کنم که در این زمینه با مشکلی مواجه شویم.
به گزارش شهرنوشت، تونل شهید حکیم که در امتداد بزرگراه رسالت و در محدوده عبور از بوستان جنگلی چیتگر قرار دارد بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی، معبری ۲۰۴۹ متری است که ۱۰۲۳ متر از این رقم مربوط به تونل شمالی و ۱۰۲۶ متر آن مربوط به تونل جنوبی است. طول این پروژه با احتساب تونل های ارتباطی و رمپ های ورودی و خروجی به ۳۰۱۶ متر می رسد. تونل شهید حکیم همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث می شود و دارای ۴ دسترسی اضطراری خواهد بود.