- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

فرهنگ سازی بهترین راهکار رفع سدمعبر در شهر است

شهردار منطقه سه مشهد از جمع آوری بیش از ۱۷۹۰ مورد مشاغل مزاحم درشهرداری منطقه سه تاکنون و از ابتدای سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اشاره به وجود گسترده مشاغل مزاحم در سطح منطقه گفت: در راستای رسیدگی به پیام های مردمی و شکایت شهروندان مبنی بر مزاحمت برخی از واحدهای صنفی فعال در سطح منطقه شهرداری اقدام به بررسی و پلمپ این واحدها کرده است.
وی با اشاره به مصادیق مشاغل مزاحم گفت: فلسفه اصلی بند ۲۰ و ماده ۵۵ در قانون شهرداری حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت و حفظ آرامش ساکنین است از این رو شهرداری مکلف است تا با جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکنی که بنحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرها باشند و بطور کلی تمام مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود و یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران و… داشته باشند، برخورد نماید.
یوسف زاده با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۵۲ واحد صنفی مشاغل مزاحم پلمپ گردیده است، افزود: از این تعداد واحد صنفی ۵ مورد انبار ضایعات بوده است که با همکاری سازمان پسماند این واحدها ابتدا تخلیه و سپس پلمپ گردیده است.
یوسف زاده در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه رفع سد معبر نیز خاطر نشان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری ۱۸۴ ابلاغ اخطاریه به واحدهای صنفی آلاینده و این امر علاوه بر ایجاد شرایط نامساعد در منطقه هزینه های گزافی را به شهرداری تحمیل می نماید که خوب است شهروندان در این زمینه همکاری مکفی را با ما داشته باشند.
وی همچنین افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شهروندان در دستور کار شهرداری قرارگرفته تا اهالی محلات با مشارکت خود، متولیان امور شهری را در نظافت معابر و سد معبر یاری کنند. این امر نیازمند عزم همه ماست چراکه ساختن شهری پاک و آرام اصلی ترین خواسته مشترک بین ما و شهروندان مشهدی است.
شهردار منطقه سه در پایان در خصوص ساماندهی ضایعات اصناف پر زباله اظهار کرد: برخی از اصناف بنا به ذات کاری خود در زمینه تولید زباله بیش از سایر صنوف فعال هستند و اگر مقررات را رعایت نمایند این امر معضلی را بوجود نمی آورد. ام متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل بی توجهی برخی از این مشاغل نسبت به جمع آوری زیباله های خود تعداد ۷۸ اخطار صادر شده که از این میان ۱۳ شغل پرزباله جهت جمع آوری و حمل زباله به بخش خصوصی معرفی شدند تا پس از عقد قرارداد به منظور جمع آوری منظم و مستمر این زباله ها پیشگیری لازم به عمل آمده باشد.