استاندار تهران خبر داد

بهره‌برداری از ۱۱۱۳ پروژه درتهران

تاریخ انتشار: 31 ژانویه 2019 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به ازای هر سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۷ ماه به طول عمر ایرانی‌ها اضافه شده است. بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که امید به زندگی زنان ایرانی حالا ۷۸ و مردان ایرانی ۷۶ سال است. درحالی که ۴۰ سال پیش قبل از انقلاب اسلامی سن امید به زندگی فقط ۵۴ سال بود. استاندار تهران در نشستی خبری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این مطلب به اقداماتی اشاره کرد که در این ۴۰ سال رتبه علمی، درمانی و آموزشی ایران را در خاورمیانه بالا برده است. او البته وعده داد که در دهه فجر با اعتبار ۳ هزار و ۶۰۰ میلیاردی، هزار و ۱۱۳ پروژه به بهره‌برداری برسد. افزودن ۲۲۹ تخت به بیمارستان‌های تهران، ساخت ۵۸۵۷ واحد مسکن مهر، راه اندازی ۴۲۹۵ متر مربع بوستان روستایی، افتتاح بزرگترین پایانه گل و گیاه، بهره‌برداری از ۹ واحد هتل، کلنگ زنی فاز ۶ شهرک پردیس و ساخت ۲۷۶ کلاس درس از جمله این هزار پروژه است.
به گزارش خبرنگار «ایران»، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به تمرکز ۱۷ درصد جمعیت کشور در استان تهران، گفت: بیشترین فعالان سیاسی و رسانه‌ای، بیش از ۱۷ هزار کارخانه‌، ۴۰۰ هزار واحد صنفی و ۶۰ شهرک صنعتی در تهران قرار دارد و براین اساس و بنا به تأکید رئیس جمهور، باید با استفاده از همه ظرفیت ها، چهره خوبی از تهران نشان داده شود.
تدوین سند توسعه تهران با توجه به چالش ها و مشکلات، تهیه سند آمایش، سند بودجه‌ریزی عملیاتی و برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات مهمی است که بنا به گفته بندپی در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است و البته مهم‌ترین اقدام نیز به استقرار سامانه نظارتی و پایش فعالیت‌های استانداری برمی‌گردد.بندپی با اشاره به تردد ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در تهران درباره وضعیت حمل و نقل استان این طور توضیح داد: با توجه به وضعیت جغرافیایی تهران که مستعد نگه داشت آلایندگی هاست، مقرر شد با همکاری شهرداری طی یک برنامه ۵ ساله نسبت به جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری اقدام کنیم. علاوه براین هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط ۶ مترو تهران به اسلامشهر با پیمانکاری قرارگاه خاتم اختصاص داده خواهد شد. همچنین ۶۵ درصد قطار شهری ورامین، قرچک و پیشوا تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است. راه اندازی قطار ریلی برای شهرهای غربی استان همچون ملارد و شهریار نیز در دست مطالعه است که نتایج این مطالعات تا ۱۵ اسفند ماه اعلام شده و برای سال ۹۸، عملیاتی می‌شود. وی به سرانه تخت بیمارستانی در تهران هم اشاره کرد و با اعلام خبر ۱۹ بیمارستان در دست ساخت، گفت: تا سال ۹۸ حدود ۲ تا ۳ هزار تخت بیمارستانی آماده تحویل خواهد شد. وی در ادامه به بوی نامطبوع تهران هم اشاره کرد و گفت: در مورد این مسأله تحقیقات زیادی صورت گرفت و ما همان لحظه بررسی در بخش گاز استان تهران را در دستور کار داشتیم که در منطقه یافت آباد شاهد افزایش این بو بودیم. تنها موردی که بیشتر ما را مجاب کرد بوی مواد مرکاپتان بوده که این مواد در برخی از صنایع پلاستیک‌سازی استفاده می‌شود.
استاندار تهران اما نگرانی اصلی را از بوی نامطبوع اطراف حرم تا فرودگاه امام دانست و گفت: در مسیر شمال این اتوبان کشتارگاه‌هایی داریم که پساب آنها بوی نامطبوعی تولید می‌کند. همچنین وجود کارخانجات لبنی و چرم‌سازی‌ها در تشدید این بو بی‌تأثیر نیست. علاوه بر این در پائین دست اتوبان، دفن زباله آرادکوه قرار دارد که باید در رفع پسماندهای آن فکر علمی شود، برای همین ۷۰ میلیارد تومان برای این کار اعتبار در نظر گرفتیم که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
واردات گوشت قرمز از دیگر سؤالاتی بود که محسنی بندپی، نسبت به آن واکنش مثبت نشان داد و با اشاره به دپو انبارها، خیال مردم را از بابت گوشت و میوه راحت کرد. او گفت که ما برای محیط‌های عمومی‌تر مانند پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های اداری و عمومی واردات گوشت قرمز را به صورت جداگانه درنظر داریم تا مردم شهر بتوانند راحت‌تر دستیابی به گوشت قرمز داشته باشند و دیگر شاهد صف‌های طولانی گوشت در تهران نباشیم. همچنین با واردات جوجه و سفارشات گوشت سفید نگرانی‌ها در این زمینه هم برطرف شد.

حمیده امینی فرد
خبرنگار

چاپ چاپ