روابط عمومی شهرداری منطقه

امامزاده صالح(ع) میزبان هفتگی ۴۰ هزار زائر است

تاریخ انتشار: 07 فوریه 2019 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در دیدار با شهردار منطقه یک:
امامزاده صالح(ع) میزبان هفتگی ۴۰ هزار زائر است

مرقد مطهر امامزاده صالح ابن موسی کاظم(ع) بعنوان یکی از مهمترین مراکز مذهبی شهر تهران هر هفته از سه شنبه تا جمعه میزبان قریب به ۴۰ هزار زائر است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در دیدار با سید حمید موسوی شهردار و مدیران شهری منطقه یک که در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: امامزاده صالح(ع) مکان متبرک و پیشانی منطقه یک است و ارادت به امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه احساس آرامش را به مردم هدیه می کند لذا شایسته است بافت اطراف آنها نیز با توجه به شان این مکان ساماندهی شود.
سید حمید موسوی نیز در این دیدار ضمن زیارت و ادای احترام به آستان مقدس امامزاده صالح (ع) ،شهدای گمنام و هسته ای، خاطر نشان ساخت :بخش قابل توجه تاریخ انقلاب اسلامی در منطقه یک رقم خورده است و وجود قبور مطهر هزار شهید مدفون در آن ،این منطقه را متبرک کرده است که این امر لزوم توجه به شان این منطقه را به ما گوشزد می کند.
وی افزود: متاسفانه کاربری های نامتناسب اطراف اماکن متبرکه سبب شده است که هویت اصیل آنها به حاشیه برود و ما در مجموعه مدیریت شهری باید تلاش کنیم در سیما و منظر شهری اطراف بقاع و اماکن متبرکه،معماری اصیل ایرانی و اسلامی را تجلی بخشیم.
موسوی با تاکید بر ساماندهی بافت تجاری اطراف اماکن مذهبی متناسب با شان این اماکن گفت: ساماندهی میدان تجریش، قدس، بازار قدیمی و اطراف امامزاده(ع) در اولویت کار شهرداری منطقه است.
شهردار منطقه یک با اشاره به جاذبه مذهبی منطقه یک گفت : گردشگری مذهبی با وجود اماکن متبرکه از جمله امام زاده صالح(ع) سبب شده تا مردم تهران با عشق و ارادت به این منطقه بیایند اینجا مامنی شریف برای همه است لذا بر ماست که بسترش را به نحو شایسته جهت بهره مندی شهروندان مهیا کنیم.

چاپ چاپ