- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

افتتاح ۴۰ پروژه در محله های منطقه ۱۵

به مناسبت چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود

افتتاح ۴۰ پروژه در محله های منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از افتتاح ۴۰ پروژه ورزشی، فرهنگی، ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و رفاهی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا محمدی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از مجموع پروژه های یاد شده؛ شش پروژه ورزشی_ فرهنگی، چهار پروژه ترافیکی، هشت پروژه عمرانی و ۲۲ پروژه خدماتی_ رفاهی است که با بهره برداری از آنها سطح خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به هزینه های انجام شده، افزود: برای ساخت آنها ۳۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در پنج محله پروژه های اجتماعی و ورزشی افتتاح می شود، گفت: ساخت و بهره برداری از مجموعه ورزشی روباز شهید عزیزی در محله مینابی و زمین اسکیت و خانه شادی کودک در محله کیانشهر انجام شده که با اتمام نصب تجهیزات در خانه ژیمیناستیک محله رضویه، اجرای عملیات بازسازی استخر بانوان در بوستان پردیس و راه اندازی مرکز فرآموز منطقه در این مراسم افتتاح خواهند شد.

شهردار منطقه به افتتاح چهار بوستان و باغ راه در منطقه اشاره کرد و افزود: بوستانهای کوهپایه، سروسیمین، اسپیره و باغ راه بوستان عزیزخانی در محله های رضویه، والفجر، مسعودیه و کیانشهر جنوبی نیز امسال به سرانه های فضای سبز منطقه اضافه شده اند.

محمدی در ادامه به احداث پل موتورسوار در بزرگراه بسیج و اثرگذاری آن در کاهش تصادفات این محور اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این، اجرای عملیات زیرسازی و روسازی مسیر بی آر تی خیابان خاوران و انجام ۱۰ مورد اصلاح هندسی در منطقه منجر به کاهش تصادفات جرحی و فوتی، رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی و روانی بار ترافیکی و تردد شهروندان شده است.

شهردار منطقه به اقدامات خوب حوزه عمرانی برای افزایش کیفیت زندگی و ارتقای رضایتمندی شهروندان طی یک سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت دو کانال جمع آوری آبهای سطحی به طول دو هزار و ۳۵۰ متر در محله رضویه ساخته شد. ضمن اینکه برای اصلاح شبکه جمع آوری آبهای سطحی؛ کانیو ۸۰۰ متری در خیابان طالقانی محله رضویه به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امسال عملیات سنگفرش خیابان ذوالفقاری در محله اتابک و تعریض خیابان بوعلی تقاطع کانال سرخه حصار در محله مشیریه انجام و برای شهرک شهید بهشتی نیز سردرب جدیدی طراحی و احداث شده است.

به گفته محمدی عملیات روکش آسفالت، جدول، انهار و پیاده روسازی خیابان های مسگرآباد و بهسازی، تعریض و اصلاح معبری جنب بیمارستان بیماری های خاص در راستای تأمین زیرساختهای این محله به اجرا درآمده است.

شهردار منطقه درباره پروژه هایی که در حوزه خدمات شهری و محیط زیست انجام شده است، نیز گفت: دو میدان میوه و تره بار در محله های ولیعصر(عج) و اتابک به مساحت ۵۵۰ متر مربع به سرانه های خدماتی محله اضافه شده است. همچنین ساختمان اسکان کارگری بوستان خلیج فارس، نصب هشت ست کامل ورزشی، اجرای دو آبنما در بوستانها و شبکه آبرسانی و آبیاری جنگلی از پروژه هایی است که در این مراسم افتتاح خواهد شد.

براساس این گزارش، عملیات آبرسانی آب خام فضای سبز، احداث کفپوش زمین بازی کودکان، احداث سه مخزن بتنی، تکمیل پل قوسی عابر پیاده بزرگراه امام رضا(ع)، احداث ۱۸ چشمه سرویس بهداشتی، اجرای پروژه پیرایش جداره های ۱۵۰ باب مغازه محله مسعودیه، ساماندهی سیستم نور بزرگراهی، نصب جداکننده گاردریل بزرگراهی، نصب پنج کانکس نیروی انتظامی، احداث دو سازه مقبره شهدای گمنام، نصب سه برج پرچمی و رستوران نور کوثر در منطقه از دیگر پروژه هایی است که طی یک سال گذشته به اجرا درآمده است و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح می شود.

لازم به یادآوری است؛ کانال سرخه حصار، تندروی شمالی و کندروی بزرگراه امام رضا(ع) و دوربرگردان غرب به غرب در بزرگراه امام رضا(ع) نیز در ماههای اخیر در منطقه۱۵ افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.