تاریخ انتشار: 17 فوریه 2019 - اخبار

بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان، تصویب شد

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان: سال آینده، سال تعامل مجموعه مدیریت شهری با بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردمی است
بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان تصویب شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بودجه ۴۱۰۰ میلیاردی شهرداری اصفهان در سال ۹۸، نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد دارد و ۷۱ درصد آن عمرانی است.
دکتر نوروزی، شهردار اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای شهر اصفهان گفت: ساعت ها کار کارشناسی و دلسوزانه برای بودجه ۹۸ صورت گرفته است و برای نخستین بار بودجه سازمان ها با بودجه شهرداری مرکزی ارائه شد تا به صورت متمرکز و با صرفه، برای شهر تصمیم گیری شود.
دکتر قدرت الله نوروزی در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بودجه سال آینده شهر اصفهان، ۳۷ درصد افزایش داشته است که در بین کلانشهرها شاخص است. البته تحقق این بودجه آن هم در شرایط دشوار اقتصادی کار سختی است و به همین دلیل سال آینده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، باید تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاران بیشتر شود و مردم نقش خود را به موقع ایفا کنند. همچنین در سال آینده تعاملات بخش های مختلف باید افزوده شود و مشارکت مردم قابل توجه تر از گذشته باشد.
وی ادامه داد: ملاک ارزیابی بودجه فرهنگی باید عملکرد مجموعه مدیریت شهری در این حوزه باشد؛ نه اعداد و ارقام بودجه ای؛ در موضوع بودجه های فرهنگی به لحاظ حساسیت موجود سعی شده تا آنجایی که مقدور است برنامه های متنوع فرهنگی در شهر انجام شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: کاهش هزینه ها بدون کاستن از کیفیت برنامه ها، از شاخص های مهم برنامه های فرهنگی و حوزه روابط عمومی شهرداری بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: بخش عمده بودجه سال ٩٨ به موضوع حمل و نقل مربوط است که ابعاد مختلف زیست محیطی دارد و به زیست پذیر شدن شهر برای شهروندان کمک می کند.
همچنین رییس شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت: برای نخستین بار در تاریخ شورای شهر اصفهان، بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه همزمان با لایحه بودجه شهرداری ارایه و تا پیش از پایان بهمن ماه توسط شورا بررسی و به صحن علنی جهت رای گیری و تصویب ارایه شد.
فتح الله معین افزود: سهم اعتبارات عمرانی بودجه سال‌اینده، ۲۸۷۰ هزار میلیارد از سهم کل بوده که ۷۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز با مبلغ ۱۲۲۹ هزار میلیارد به اعتبارات جاری می رسد.
بودجه مناطق افزایش یافت
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد شورای شهر این بود که ظرفیت مناطق در حوزه بودجه عملیاتی بیش از رقم ارسالی شهرداری است، بنابراین بودجه این بخش افزایش یافت.
معین در خصوص منابع درآمدی پیش بینی شده برای بودجه سال ۹۸ توضیح داد: ۹ هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت و منابع تامین مالی دولتی، دو هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال وام از تسهیلات بانکی، پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از فروش اموال و دارایی، سه ردیف درآمدی سال آینده خواهند بود که مجموع این رقم ۱۷ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال می‌شود.

چاپ چاپ