- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

ساماندهی متکدیان همسو با زیباسازی سیمای شهری است

در سه ماهه نخست سال ۹۳ تحقق یافت؛

شهردار منطقه سه شهرداری مشهد گفت: متکدیان و کارتن خواب های سطح منطقه ساماندهی شده اند و در سه ماه سال جاری ۴۲ زن، ۱۸۰ مرد و ۲ متکی کودک به مراکز نگهداری انتقال یافته اند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: جمع آوری بیش از ۲۲۴ نفر از متکدیان زن و مرد در سه ماهه نخست سال جاری جمع آوری شده اند، هرچند این موضوع صرفاً در چارچوب زیباسازی فضای شهری قابل تحلیل است و رفع ریشه ای مشکل نیازمند عزم جدی تر در ارائه راهکارهای بلند مدت است.
وی در ادامه بیان کرد: دست فروشان نیز یکی از معضلاتی است که چهره شهر را تخریب می کند و همه شهروندان نیز درباره این که چنین صحنه ای چندان زیبا نیست و حضور دست فروش ها رفت و آمد مردم را با مشکل روبرو می کند اتفاق نظر دارند از این رو ۸۵ مورد جمع آوری دست فروش در بهار امسال در منطقه سه انجام گرفته است.
شهردار منطقه سه مشهد با اشاره به نوع محصولاتی که از این طریق به فروش می رسد ادامه داد: بیشتر این فروشندگان در معابر شهر محصولاتی از قبیل انگشتر و اقلام مورد توجه زائرین را به فروش می رساندند وبخش دیگر آنها نیز میوه و تره بار و یا منسوجات به شهروندان عرضه می نمایند.
وی در خصوص مسائل رفع سدمعبر افزود: با توجه به ضرورت صدور اخطارجمع آوری اجناس ۱۲۲۸ مورد از اخطاریه ها ابلاغ گردیده است، ۱۲ دستگاه خودروهای عرضه میوه سیار به پارکینگ منتقل گردیده است، و با بیش از ۷۵۰ مورد خودروی متخلف که به نحوی از انحاء موجب سد معبر شده بودند با هماهنگی پلیس راهور قبوض جریمه صادر گردیده است.
وی عنوان کرد: تابلوهای تبلیغاتی و سازه های نازیبا و۸۰۰ مورد تراکت های تبلیغاتی غیرمجاز یکی از موارد دیگرنازیبایی سطح منطقه بوده است که با آنها برخورد قانونی شده است. همچنین ۲۱۱۸ مورد اعمال قانون خودروهای پارک شده در پیاده رو ها نیز به عمل آمده است.
وی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح برخورد با دست فروشان در این منطقه میزان رویت دستفروشان و متکدیان کاهش یافته است که خوشبختانه در سه ماه نخست موارد بسیار اندک و انگشت شماری در سطح منطقه مشاهده شده است که برخورد مقتضی با آنها نیز به عمل آمده است.
وی در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد دست فروشی و سد معبر می توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع مسئولان شهرداری رسانده تا پیگیری های لازم در این مورد انجام شود و می تواند بزرگترین همراهی شهروندان با ما در رفع این مسئله اجتماعی باشد.