- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

برون‌سپاری ۹ خدمت الکترونیکی به شهروندان تا پایان سال جاری

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری شهرداری قم خبر داد:

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری شهرداری قم گفت: مقرر شده که ۹ خدمت از مجموعه خدماتی که می‌توان به صورت الکترونیک به شهروندان ارائه کرد تا پایان سال برون‌سپاری شوند.
به گزارش شهرنیوز، عباس نسرین‌پور شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رونمایی از کارت هوشمند شهرداری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: حدود دو سال است که رویکردی جدید مبتنی بر نگاه به آخرین فناوری‌های روز جهان برای تحقق شهر هوشمند در شهرداری قم شکل گرفته است.
وی افزود: تفاوتی که در شهر هوشمند با شهرهای الکترونیک وجود دارد این است که در شهر الکترونیکی سعی می‌شود تمام امور به صورت خودکار در اختیار شهروندان قرار گیرد ولی در شهر هوشمند تلاش می‌شود تمام ارکان شهری در تعاملی مثبت با یکدیگر قرار گیرند تا شهر در وضعیت مطلوب‌تری اداره شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری شهرداری قم با بیان اینکه نحوه زندگی، حمل و نقل، محیط زیست و سایر ارکان در اسمارت سیتی‌ها یا همان شهرهای هوشمند در تعامل با یکدیگر هستند گفت: بخش مهمی از این تعامل و همکاری، مدیون مردم آن شهر است.
وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای به همین منظور در شهرداری قم مورد بررسی و تدوین قرار گرفت؛ بر این اساس مقرر شد که ۹ خدمت از مجموعه خدماتی که می‌توان به صورت الکترونیک به شهروندان ارائه کرد تا پایان سال برون‌سپاری شوند.
نسرین‌پور به اموری همچون صدور پروانه‌های نوسازی، عوارض خودرو، صدور پروانه تاکسی و … به عنوان بخشی از این ۹ خدمت اشاره کرد و افزود: هنوز در آغاز راه هستیم و در حال حاضر و در این مراسم، دو مورد از خدمات یعنی سیستم پرداخت عوارض خودرو و استفاده تاکسی‌رانان برای اخذ مرخصی به دفاتر خدمات پیشخوان سپرده شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری شهرداری قم خاطرنشان کرد: به تدریج تمام ۹ مورد خدمت مشخص شده در تفاهم‌نامه مذکور، به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود تا در مسیر تحقق شهر هوشمند گامی اساسی برداشته شود.
انتهای پیام/