- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷ جذب شد

بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷ جذب شد/ تلاش بی سابقه مدیریت شهری برای جذب اعتبارات دولتی در پروژه های عمرانی
۲۴۵ قرارداد پروژه با مبلغ بیش از ۵۴۷ میلیارد تومان در مناطق فعال است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از جذب بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷ به میزان ۷۴٫۶ درصد خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سلسله نشست های “سه شنبه ها با رسانه”، با اشاره به اینکه کل بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۹۸ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دارد، اظهار کرد: افزایش کل بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۷ درصد و افزایش بودجه عمرانی ۴۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های قطار شهری، سالن اجلاس سران و حلقه حفاظتی شهر اصفهان طرح های عمرانی با اولویت در سال آینده است، گفت: پروژه قطار شهری اصفهان بخش عمده بودجه عمرانی شهر را به خود اختصاص می دهد به طوریکه در سال جاری ۳۶٫۷ درصد بودجه عمرانی معادل ۷۷۱ میلیارد تومان صرف این طرح شد در حالیکه کل بودجه عمرانی دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان بود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه قطار شهری از محل بودجه عمرانی شهرداری برای سال ۹۸ نیز هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان خواهد بود.
وی با بیان این که مبلغ قراردادهای اجرای حلقه حفاظتی شهر اصفهان با پیگیری های متعدد ۵۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی در سال ۹۷ بود، گفت: در سال ۹۸ نیز ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این طرح پیش بینی شده است.
مظفر با بیان اینکه اولویت حلقه حفاظتی شهر اصفهان با شمال شهر و مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ برای یک دوره سه ساله ۹۷، ۹۸ و ۹۹ است، گفت: قرار است تا پایان سال ۹۹ حلقه حفاظتی شهر از کیلومتر صفر جنب کارخانه قند که توافق آن در حال انجام است تا بلوار فرزانگان به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه فروردین ماه سال آینده عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند به عنوان بخش دیگری از حلقه حفاظتی شهر اصفهان و بزرگترین تقاطع این رینگ آغاز می شود، گفت: آزادسازی اراضی از کیلومتر صفر تا ۷ حلقه حفاظتی واقع در تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی از سال آینده شروع می شود که عملیات عمرانی باید سال ۹۹ به پایان برسد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۱ درصدی پل شهید اردستانی خبر داد و گفت: اتصال رینگ حفاظتی از تقاطع اردستانی تا ادامه بلوار فرزانگان با پیشرفت ۱۰ درصدی روبرو است و پیمانکار ساخت ادامه بلوار فرزانگان نیز انتخاب و این طرح نیز پیشرفت ۴۱ درصدی دارد.
سهم ۱۲۰ میلیارد تومانی مرکز همایش های بین المللی از بودجه ۹۸
وی با بیان اینکه تا پایان سه ماهه سال ۹۸ قرار است تمام ترافیک خیابان بعثت، خیابان نقشینه چهارراه عاشق حذف شود و در ادامه بلوار فرزانگان تا تاکسیرانی سرریز شود تا با ساخت تقاطع شهید اردستانی، ترافیک شهر به این قسمت منتقل و از آنجا به استان های جنوبی و شرقی تقسیم شود، افزود: درصدد هستیم تا بخش عمده حلقه حفاظتی در شرق اصفهان در سال ۹۸ تکمیل شود.
مظفر تصریح کرد: در سال ۹۷ از محل بودجه عمرانی ۴۱٫۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان اختصاص یافت و در سال ۹۸ نیز ۱۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس قراردادهای منعقد شده برای این طرح باید ۳ سالن جنبی این مرکز تا پایان سال ۹۸ تکمیل شود، اظهار کرد: اجرای چنین پروژه هایی با نوسانات قیمتی و دشواری کار برای خرید تجهیزات بسیار سخت شده است به گونه ای که در برخی موارد شهرداری پول دارد اما تجهیزات و تاسیسات به آن فروخته نمی شود.
جذب بیش از ۷۰ درصدی بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: برای پیاده روسازی مناطق نیز ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب ۷۹ قرارداد در سال جاری صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پروژه های سال ۹۷، پروژه های جدید، ۷ درصد پروژه های مستمر و ۶۸ درصد پروژه های تکمیلی بوده است، گفت: جذب بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷ نیز به ۷۴٫۶ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه کل پروژه های فعال عمرانی در سطح معاونت عمران شهرداری و مناطق هم اکنون به ۲۴۵ قرارداد با مبلغ بیش از ۵۴۷ میلیارد تومان می رسد، تصریح کرد: ۸ طرح خیابان سازی با مبلغ ۲۳٫۲ میلیارد تومان، ۹ پروژه پیاده روسازی با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، هفت پروژه فضای سبز با اعتبار ۴٫۹ میلیارد تومان و ۲۰ پروژه در مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان با اعتبار ۲۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزو پروژه های فعال عمرانی شهر است.
۳۸۰ طرح عمرانی در شهر اصفهان تحویل موقت و بهره برداری شد
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: ۱۰ پروژه فعال عمرانی هم در میدان امام علی (ع) با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان و ۷۹ قرارداد آسفالت معابر با ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهر در حال انجام یا به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه حدود ۳۸۰ قرارداد با اعتبار ۲۶۹٫۳ میلیارد تومان در شهر اصفهان اجرایی شد، گفت: ۸۹ طرح بزرگ و ۳۰۰ پروژه کوچک عمرانی با ۳۸۹ قرارداد و اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مناطق شهر اصفهان تحویل موقت و بهره برداری شده است.
مظفر افزود: در سال جاری ۷۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر اصفهان انجام شد که البته آسفالت ریزی هم به دلیل تغییر سیاست شهرداری برای پرهیز از روکش های غیرضروری و نیز افزایش ۳ برابری قیمت قیر در سال جاری، با کاهش روبرو بود.
پردیس هنر اصفهان در ساحل زاینده رود جاذبه گردشگری نوروز ۹۸
وی با بیان اینکه پروژه احیای چهارباغ عباسی نیز از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد اما با تغییر مدیریت شهری سیاست ها در خصوص این طرح به سمت جلب نظر و اندیشه صاحب نظران متخصص این حوزه تغییر کرد، گفت: با وجود وقفه ای که به همین دلیل در این طرح رخ داد، پیاده راه های طرفین چهارباغ تا زمان برگزاری جشنواره کودک در شهریور ماه تکمیل شد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان فرهنگسرای حصه، خیابان هفت تیر، ساخت پل استقلال، راه اندازی مرکز توانمندسازی بانوان، تعریض پل اقارب پرست، احداث ادامه بلوار فرزانگان، ورزشگاه عمان سامانی، ساماندهی خیابان حکیم صفائی و ساماندهی میدان پینارت را از دیگر طرح های فعال عمرانی شهر اصفهان دانست.
وی با اشاره به اینکه پروژه پردیس هنر شهر اصفهان یکی از زیباترین و بزرگترین طرح های عمرانی سال جاری شهر اصفهان بود که با توجه به توپوگرافی منطقه با تم فرهنگی و هنری با هزینه ۲۲ میلیارد تومان عمرانی و ۸ میلیارد تومانی فضای سبز، ساخته و در اختیار شهروندان قرار گرفت، افزود: امیدواریم با جاری شده آب در رودخانه زاینده در نوروز ۹۸ شاهد تبدیل این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری شهر در ساحل زاینده رود تبدیل شود.
مظفر به پروژه های آماده بهره برداری شهر اصفهان در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: پیاده راه غربی و شرقی چهارباغ، ساماندهی گذرهای منطقه ۳ و ۵، آماده سازی حدود ۴ مخزن آب برای آبیاری فضای سبز، آماده سازی اسکلت سالن گلستان شهدای اصفهان، پارک جنگلی روح الامین و روفیوژ میانی شهرک ولیعصر از جمله طرح های بهره برداری شده یا آماده بهره برداری در سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان دارای ۱۱ ورودی است، گفت: مهمترین ورودی شهر که طرح آن نیز آماده شده است، ورودی فرودگاه اصفهان است که باید بعد از توافق بین شهرداری و راه و شهرسازی این طرح اجرایی شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص تعداد پرسنل سازمان عمران و شایعاتی که در خصوص تعدیل نیرو در این سازمان رخ داده است، اظهار کرد: سازمان عمران یک نهاد پروژه محور است و طبیعی است در زمان هایی که طرح عمرانی برای اجرا نداشته باشد، تعداد پرسنل آن نیز کاهش می یابد.
فاز اول نمایشگاه بین المللی اصفهان ابتدای سال ۹۸ افتتاح می شود
وی افزود: تعداد پرسنل این سازمان در سال ۹۳ حدود ۳۵۰ نفر بود که تا سال ۹۵ به ۴۰۰ نفر افزایش یافت و در اواخر سال ۹۵ حدود ۷۰۰ نفر در این سازمان مشغول فعالیت بودند که امسال هم به ۵۰۰ نفر رسیده اند. دلیل این نوسانات هم تغییر تعداد پروژه های عمرانی در دست اجرای سازمان عمران بوده است.
مظفر افزود: از ۲۷ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی همه پروژه های عمرانی شهری که نیاز به تردد خودروهای سنگین دارد به دلیل تصمیم معاونت خدمات شهری شهرداری و پلیس راهور متوقف خواهد شد.
وی در مورد پروژه احداث نمایشگاه بین المللی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: این طرح به صورت مشارکتی بین شهرداری و شرکت نمایشگاه های بین المللی در حال انجام است و اکنون فاز اول سالن ۱۵ هزار متری این نمایشگاه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: عمده هزینه ساخت این نمایشگاه را شهرداری اصفهان تامین کرده است و شرکت نمایشگاه ها، انعقاد قراردادها را بر عهده دارد که قرار بود این طرح در سال ۹۷ افتتاح شود اما با توجه به شرایط مالی سایر سهامداران این پروژه یعنی اتاق بازرگانی و شهرداری افاز اول این طرح در اوایل سال ۹۸ افتتاح می شود.
وی به تلاش شهردار اصفهان در این دوره برای دریافت اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح های نیمه تمام اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه حلقه حفاظتی شهر و متروی اصفهان از جمله طرح هایی است که با کمک اعتبارات دولتی از طریق رایزنی شهردار با مقامات ملی به پیش رفته است و می توان گفت در هیچ دوره ای چنین کاری در شهرداری صورت نگرفت.