تمایل شهرداری اصفهان برای توسعه روابط گردشگری و فرهنگی با عمان
در ديدار شهردار اصفهان با هيأت فرهنگی تجاري عماني مطرح

تمایل شهرداری اصفهان برای توسعه روابط گردشگری و فرهنگی با عمان...

تاریخ انتشار: 06 مارس 2019 - اخبار بین الملل, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان در نشستی مشترک با هیات تجاری فرهنگی از کشور عمان خواستار توسعه روابط گردشگری و فرهنگی با کشور عمان شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر در راستای تقویت برند شهری، رونق اقتصاد شهری و رونق گردشگری، برگزاری رویداد هفته تجاری-فرهنگی مسقط در اصفهان را حمایت کرده است.
نشست تجاری فرهنگی اصفهان با کشور عمان با عنوان رویداد “هفته مسقط در اصفهان” با هدف آشنایی تجار و صنعتگران عمانی با فرصت های سرمایه گذاری اصفهان برگزار شده است.
یک هیات تجاری متشکل از ۴۰ نفر از نمایندگان اتاق بازرگانی عمان، شهرداری مسقط، ‌مسئولان دولتی و بازرگانان کشور عمان برای آشنایی و ایجاد ارتباط مستقیم با توانمندی های ایران و اصفهان در زمینه های مختلف با کشورمان در اصفهان حضور دارند.
زمینه های فعالیت اعضای این هیات بیشتر در بخش های پزشکی و سلامت،‌ صنایع ساختمانی، صنایع دستی، فناوری های نوین، فناوری اطلاعات و نرم افزار، نفت و مواد پتروشیمی، ماشین آلات و خطوط تولید صنایع، تصفیه آب شیرین، مواد غذایی، گردشگری،‌ مبلمان، فرش و کشاورزی است.
محورهای این رویداد آشنایی تجار و بازرگانان عمانی با توانمندی های صنعتگران ایران، صادرات بدون واسطه به عمان،‌ ملاقات با سرمایه گذاران عمانی، فروش محصولات ایرانی، ‌مشارکت با تاجران عمانی افزایش مراودات اقتصادی عمان، ارائه برنامه های فرهنگی با هویت ایرانی، آشنایی با نیازهای بازار عمان، معرفی شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها به تاجران عمانی و راه اندازی خطوط تولیدی در عمان است.
شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر نیز در راستای تقویت برند شهری و رونق گردشگری، برگزاری رویداد هفته تجاری– فرهنگی مسقط در اصفهان را حمایت کرده است.
این هیات ضمن دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی خود را برای برقراری ارتباط و تعامل در بخش های ذکر شده اعلام کردند.

شهردار اصفهان در این نشست ضمن معرفی اصفهان به عنوان شهری تاریخی، ‌صنعتی و فرهنگی، خطاب به هیات عمانی، اظهار کرد: شما می توانید با تجار و صنایع بزرگ اصفهان روابط خوبی داشته و با بخش های مختلف اقتصادی این شهر ارتباطات گسترده ای برقرار کنید.
قدرت الله نوروزی تصریح کرد: تحریم ها فرصتی را برای همسایگان ایران از جمله کشور عمان فراهم کرده تا بتوانند روابط تجاری خود را با اصفهان گسترش دهند. اصفهان این ظرفیت را دارد تا در بخش های مختلف تجاری، اقتصادی و صنعتی با کشور عمان همکاری داشته باشد.
وی اضافه کرد: علاقه داریم زمینه گردشگری بین شهر اصفهان و شهر مسقط و کشور عمان بیشتر شده و عمانی های بیشتری از شهر تاریخی و زیبای اصفهان بازدید کنند.
تجربیات اصفهان زمینه ای برای سرمایه گذاری تجار عمانی
رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و عمان در طول تاریخ همواره برادرانه کنار یکدیگر حضور داشته اند، گفت: در شرایط فعلی دو کشور می توانند روی یکدیگر حساب باز کنند.
نصیر ملت با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران سه دوره تاریخی پایتخت بوده است، اضافه کرد: این شهر یکی از قطب های بزرگ صنعتی و اقتصادی ایران است که با وجود بیش از ۸ هزار کارخانه و واحد صنعتی بزرگ و کوچک می تواند تامین کنند و جوابگوی درخواست های عمان باشد.
وی بیان داشت: اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی کشور آمادگی جذب سرمایه های مختلف از کشور عمان را داشته و می تواند تجربیات خود را در بخش های مختلف در اختیار تجار و صنعتگران این کشور قرار دارد. امیدوارم این جلسه سرآغاز یک همکاری بزرگ مشترک تجاری میان اصفهان و کشور عمان باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی اصفهان به عنوان یکی از ۱۰ شهر برتر تاریخی جهان است و به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ به عنوان شهر گردشگری، ‌هنر و میراث فرهنگی انتخاب شده است، از همین رو اصفهان آمادگی برقراری تفاهمنامه های مختلف در زمینه گردشگری و اقتصادی با کشور عمان دارد.

چاپ چاپ