انتظار شورا شفاف سازی و انضباط در تخصیص بودجه از سوی شهرداری است
تاریخ انتشار: 10 مارس 2019 - اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها

انتظار شورا شفاف سازی و انضباط در تخصیص بودجه از سوی شهرداری است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

انتظار شورا شفاف سازی و انضباط در تخصیص بودجه از سوی شهرداری است رئیس شورای اسلامی شهر تهران:تعداد مشاهده: ۹
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
print
انتظار شورا شفاف سازی و انضباط در تخصیص بودجه از سوی شهرداری است
شهرنوشت: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار شورا از شهرداری آن است که شفاف سازی و انضباط را در تخصیص بودجه شهرداری و شرکت های تابعه در سال آینده ارتقا دهد تا بتوان امتداد سیاستگذاری و تقنین انجام شده در شورای شهر را در بدنه اجرایی شهرداری مرکز و مناطق و سازمان های تابعه مشاهده کرد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، محسن هاشمی در ابتدای یکصدوسی و یکمین جلسه شورا با تسلیت سالروز شهادت امام دهم، حضرت هادی علیه السلام اظهار کرد: امام هادی در طول ثلث قرن دوران امامت خود، شیعه را از دورانی سخت و پرفشار عبور دادند و با ابتکاراتی نظیر سازمان وکالت موجب فراهم شدن بستر توانمندسازی شیعیان برای دوران غیبت شدند.
‫‬هاشمی ادامه داد: امام هادی با تالیف رساله ای در مورد اشتراکات فرق اسلامی و حکمیت قرآن، دوری از اختلاف وتفرقه را در مذاهب اسلامی پیگیری می کردند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگ شیعه در زمان امام هادی، افراط در مقام امامت توسط گروهی از شیعیان غالی و اهل غلو در کوفه بود، یادآور شد: این موضوع با واکنش های صریح و دستورات صادره از سوی امام و مخالفت شیعیان ایران که مرکزیت آن ها در قم بود با افراطی گری در شیعه و دادن مقامی فراتر از واقعیت به امام معصوم ، این جریان افراطی و انحرافی ریشه کن شد.
هاشمی ادامه داد: تاکید امام هادی علیه السلام بر عقلانیت، استدلال و منطق موجب رشد علم کلام و پرورش شاگردان برجسته ای شد که تهران و ری افتخار میزبانی از یکی از شاگردان برجسته ایشان عبدالعظیم حسنی را دارد.
‫وی تاکید کرد: امروز شیعه بیش از هر زمان دیگری به میراث امام هادی علیه السلام ، یعنی عقلانیت و مقابله با افراطی گری و غلو نیاز دارد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پایان رسیدگی لایحه بودجه ۱۳۹۸ شهرداری تهران و ارسال آن به مرجع قانونی برای تایید نهایی از روند عادی شورای شهر برای رسیدگی به فعالیت های خود خبر داد.
هاشمی مهم ترین رویکرد بعد از سند بودجه را اجرای درست و عملکرد مالی شفاف و منضبط شهرداری تهران دانست و افزود: در صورتی که این انضباط و شفافیت وجود نداشته باشد، با عدم تخصیص کامل بخشی از بودجه و تخصیص کامل بخشی دیگر عملاً توازن لایحه بودجه آسیب خواهد دید و انتظار شورا از معاونین مالی و اقتصادی و همچنین برنامه ریزی شهرداری تهران آن است که شفاف سازی و انضباط را در تخصیص بودجه شهرداری و شرکت های تابعه در سال آینده ارتقا دهند تا بتوان امتداد سیاستگذاری و تقنین انجام شده در شورای شهر را در بدنه اجرایی شهرداری مرکز و مناطق و سازمان های تابعه مشاهده کرد.

چاپ چاپ