- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اجرای سه سفره هفت سین با الهام از صنایع دستی و مواد ضایعاتی

شهردار منطقه یک شهر کرمان گفت: سه سفره هفت سین در سه نقطه از منطقه یک شهر کرمان اجرا می شود که در طراحی این سفره های هفت سین، از صنایع دستی ایران، عناصر انتزاعی و هندسی و همچنین مواد ضایعاتی الهام گرفته می شود.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رضا خیاط‌زاده با اشاره به اقدامات شهرداری منطقه یک در استقبال از نوروز گفت: میدان گنجعلی‌خان مقابل آب انبار، محوطه‌ی اطراف گنبد جبلیه و یخدان مویدی برای جانمایی سفره های هفت سین در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: طراحی سفره هفت سین میدان گنجعلی‌خان مبتنی بر صنایع دستی است که درآن جهت معرفی قالی کرمان از المان دار قالی بهره گرفته شده است و در اجرای سفره هفت سین یخدان مویدی با الهام از عناصر انتزاعی محیط اطراف، اشکال هندسی درآن استفاده شده است.
خیاط زاده به استفاده از مواد ضایعاتی و آهن‌آلات در طراحی سفره هفت سین گنبد جبلیه اشاره و خاطرنشان کرد: این سه منطقه از جمله مکان هایی هستند که حضور مردم درآنها بیشتر دیده می شود. بنابراین به رسم هر سال در این نقاط سفره هفت سین دایر است.
شهردار منطقه یک کرمان تصریح کرد: سفره های هفت سین بعد از اتمام کار در کارگاه، به زودی در محل در نظر گرفته شده، نصب می شوند.