- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

بوستان بانوان نجمه (س) در منطقه هفت شهرداری بازگشایی شد

بوستان بانوان نجمه (س) در منطقه ۷ شهرداری به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی با حضور معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و شهردار منطقه ۷ بازگشایی شد.
به گزارش شهر نیوز، بوستان بانوان نجمه (س) با حضور معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ،شهردار منطقه ۷ و بانوان ساکن در منطقه و توسط خواهر ۴ شهید بازگشایی شد.
در این مراسم سید امیر سامع با ابراز خرسندی از تکمیل بوستان بانوان منطقه ۷ اظهار داشت: با توجه به عنایت ویژه شهرداری به توسعه فضای سبز شهری و برخورداری بانوان از امکانات تفریحی مناسب در تمام مناطق قم بوستان‌های ویژه بانوان احداث می‌شود.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در بازدید از بوستان با تأکید بر تکمیل سیستم روشنایی بوستان افزود: بوستان‌های بانوان با دو کاربری استفاده بانوان و خانواده‌ها تعریف‌شده که با تکمیل سیستم روشنایی بوستان بعد از اذان مغرب در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
وی با ارائه پیشنهاد‌هایی درباره بهبود منظر و امکانات پارک خاطرنشان کرد: این بوستان با همکاری آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س) و طی تفاهم نامه و قراردادی ۷ ساله در اختیار شهرداری قم قرار گرفته تا بانوان منطقه ۷ نیز از امکان بوستان اختصاصی بهره‌مند شوند.
سامع با تأکید بر جایگاه ویژه بانوان در اجتماع و نیازهای تفریحی و فرهنگی آنها بیان کرد: فراهم کردن امکانات مناسب تفریحی و فرهنگی برای بانوان از اولویت‌های مهم شهرداری قم است.
در ادامه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با ابراز خرسندی از افتتاح بوستان بانوان نجمه (س) و همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در تمام مناطق شهرداری در حال اجرای بوستان‌های اختصاصی برای بانوان هستیم که به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این بوستان خواهیم بود.
جوادیان از ورود سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به بوستان‌های بانوان خبر داد و افزود: باید به بوستان‌های بانوان به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان نگاه کرد تا بانوان بتوانند با فراغ بال بیشتری به انجام فعالیت‌های ورزی و فرهنگی در بوستان‌ها روی بیاورند.
سپس شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: به‌زودی امکانات مبلمان پارک تکمیل‌شده و ست بازی نیز نصب می‌شود.
متین فر تأمین روشنایی پارک را یکی از اولویت‌های تکمیل بوستان دانست و گفت: باید هر چه سریع‌تر روشنایی بوستان برای استفاده خانواده تأمین‌شده و موضوع قرارداد پاکبانان بوستان نیز پیگیری می شود.

احداث سوله ورزشی ویژه بانوان در بوستان نجمه (س)
شهردار منطقه ۷ گفت: به‌زودی فضای کناری بوستان نیز با کاربری سوله ورزشی به مجموعه اضافه‌شده و طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهندس مجید متین فر در حاشیه افتتاح بوستان بانوان نجمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار شهر نیوز با ابراز تشکر از آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) درباره واگذاری بوستان به شهرداری اظهار داشت: این بوستان طی توافقنامه‌ای بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) به مدت ۷ سال در اختیار شهرداری قم قرارگرفته است.
وی منطقه ۷ را دارای کمترین سرانه فضای سبز شهری دانست و افزود: به علت تراکم بالای جمعیت و بافت فرسوده موجود در این منطقه امکان توسعه فضای سبز نیست و شهرداری در تلاش است با بهسازی و مناسب‌سازی فضای سبز شهروندان از فضای موجود به نحو مطلوب‌تری استفاده کنند.
شهردار منطقه ۷ مساحت بوستان نجمه (س) را در حدود ۱٫۵ هکتار اعلام کرد و گفت: به‌زودی فضای مجاور بوستان نیز با کاربری سوله ورزشی به مجموعه اضافه‌شده و طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به کمبود روشنایی بوستان برای استفاده خانواده‌ها بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین روشنایی بوستان انجام‌شده و تا سه ماه اول سال ۹۸ خانواده‌ها نیز بعد از اذان مغرب می‌توانند از این بوستان استفاده کنند.

توانمند سازی راهنمایان مسافران نوروزی و اجرای تور قم گردی
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از توانمندسازی راهنمایان مسافران نوروزی و اجرای تورقم گردی با برگزاری یک آزمون تخصصی خبر داد.
به گزارش شهر نیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به حضور خیل عظیم مسافران و زائران نوروزی در شهر کریمه اهل بیت (س) و لزوم اطلاع رسانی و هدایت مسیر جامع مسافران بیان کرد: یکی از مسائل مهم در زمینه افزایش رضایتمندی و کاهش ترافیک شهری و معرفی ظرفیت های مذهبی ، فرهنگی ، تاریخی و گردشگری استان، اجرای تورهای قم گردی است.
وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقاء سطح خدمات تورهای قم گردی نخستین آزمون توانمندسازی راهنمایان مسافران نورزی در حوزه شهر شناسی و هدایت مسیر و اجرای تور قم گردی برگزار می شود، بیان کرد: در این آزمون عوامل اجرایی و نیروهای مستقر در ستادهای اطلاع رسانی شهرداری و جمعیت هلال احمر حضور می یابند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه این آزمون روز جمعه ۲۲ اسفند ماه برگزار می شود، تاکید کرد: این آزمون در سالن اجتماعات مجتمع ناشران برگزار می شود و شامل آموزش مکان های تاریخی، کار با اپلیکیشن مسیر یاب و… است.