- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

برنامه های اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تا ۱۵ شهریور تدوین می شود

شهردار اصفهان از تدوین برنامه های اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس تا ۱۵ شهریور ماه خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، دکتر سید مرتضی سقاییان ن‍ژاد در جلسه ای با روسای کمیته های اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس با اعلام این مطلب اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم مباحث و تمام جزییات اجلاس را پیگیری نماییم تشکیلاتی را پی ریزی نموده ایم که یکی از این تشکیلات کمیته های تخصصی هستند که باید در این رخداد بزرگ کار خود را در ابعاد مختلف دنبال کنند.
وی اذعان داشت: کمیته ها بر حسب تقسیماتی که انجام شده اجرائیات کل اجلاس و جشنواره را برعهده دارند به طور مثال کمیته تشریفات اسکان، حمل و نقل و برنامه میهمانان را بر عهده دارد که هر کدام سرفصل های مجزای خود را دارد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: جشنواره میراث فرهنگی ناملموس باید ۷ برنامه را پیاده کند و همه این ها بایستی به طور منظم اجرا شود و مباحث خود را دنبال کنند همچنین نوع برنامه ها و تنوع آن ها که به میراث ناملموس برمی گردد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به بهترین شکل انجام شود.
دکتر سقاییان نژاد عنوان کرد: محل های برگزاری برنامه های این اجلاس و جشنواره، رفت و آمدهای شهری، مباحث ترافیکی و غیره در جلسه با حضور روسای کمیته ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: در بحث تبلیغات نیز باید به صورت محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی انجام شود که در این جلسه این موضوع نیز مورد بحث قرار گرفت.
شهردار اصفهان تاکید کرد: لازم است بولتن هایی به زبان های انگلیسی و فارسی در این جشنواره تهیه شود و باید تمام مباحث به صورت محلی، ملی و بین المللی دیده شود که همه این مباحث در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر سقاییان نژاد تاکید کرد: در جلسه با حضور روسای کمیته های اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در رابطه با هماهنگی های بین کمیته ها و نوع مخاطبین مقرر شد برنامه ها به نحوی برگزار شود که داشته ها و پتانسیل های فرهنگی خود را با محوریت مردم و با حضور کشورهای خارجی به رخ جهانیان بکشانیم تا از نزدیک تبلور سنت و فرهنگی که در ادوار گذشته در این شهر و در کشور ما شکل گرفته است را ناظر باشیم که برنامه ریزی لازم در این رابطه انجام شد.
وی بیان داشت: این کمیته ها جلساتی به صورت هفتگی برگزار می کنند و هر دو هفته یکبار نیز با شهردار جهت ارائه گزارش جلسه دارند که در سه ماهه باقی مانده ما بتوانیم هماهنگی های لازم را داشته باشیم و قرار است همه برنامه ها تا ۱۵ شهریور تدوین شود و از آن به بعد نقاط ضعف موجود در برخی قسمت ها را برطرف گردد.
شهردار اصفهان گفت: مباحث محتوایی جلسه بسیار خوب بود به طوری که تقسیات کار بسیار خوبی در کمیته ها انجام شده و خوشبختانه تمام کمیته ها عقبه هایی دارند و جمعیت هایی با این کمیته ها کار می کنند که همه با هماهنگی های این جلسه فعال می شوند و می توان امیدوار بود که برنامه هایی که برای ایام ۱۶ تا ۲۰ مهرماه برای این اجلاس و جشنواره پیش بینی شده به خوبی و در شان شهر اصفهان و جمهوری اسلامی برگزار شود.
دکتر سقاییان نژاد عنوان کرد: اطلاع رسانی رسمی اجلاس تقریبا شروع شده و سایت جشنواره فعال می باشد، اطلاع رسانی بین المللی نیز طی هفته جاری و هفته آینده آغاز خواهد شد و به دنبال آن به فراخور برنامه ها از یک ماه دیگر مباحث تبلیغات ملی و منطقه ای آغاز می شود.
گفتنی است؛ در ادامه این جلسه روسای کمیته های مختلف ضمن ارائه گزارش به شهردار اصفهان، پیشنهادات خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه ها با شهردار اصفهان در میان گذاشته و در رابطه با این مسائل به بحث و تبادل نظر پرداختند.