کنگره شهدا و نکوداشت ایثارگران منطقه۲۱ همزمان با “روز بزرگداشت شهدا “
با حضور شهردار تهران و مقامات کشوری و لشگری برگزار شد؛

کنگره شهدا و نکوداشت ایثارگران منطقه۲۱ همزمان با “روز بزرگداشت شهدا “...

تاریخ انتشار: 16 مارس 2019 - اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با حضور حناچی شهردار تهران، حجت الاسلام والمسلمین انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار عراقی مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران، موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علیخانی و فراهانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رحمانی شهردار منطقه۲۱ و جمع کثیری از خانواده های معظّم شهدا و ایثارگران ورودی غربی پایتخت کنگره شهدا و نکوداشت ایثارگران منطقه۲۱ همزمان با “روز بزرگداشت شهدا” در سالن بصیرت مجموعه فدک منطقه۲۱ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، “کنگره شهدا و نکوداشت ایثارگران ورودی غربی پایتخت” تحت عنوان “همایش تکریم شقایق ها” همزمان با “۲۲ اسفند ماه۹۷ روز بزرگداشت شهدا” به همت اداره امور ایثارگران این منطقه و با حضور شهردار تهران، مقامات کشوری و لشگری، خانواده های شهدا و ایثارگران و شهروندان ولایتمدار و شهید پرور منطقه۲۱ در سالن بصیرت مجموعه فدک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم معنوی شهردار تهران ضمن ابراز خشنودی برای حضور در جمع خانواده های شهدا و نیز تبریک اعیاد ماه رجب گفت: اگر مجاهدت شهیدان نبود شاید سرنوشت امروز کشور ما متفاوت بود، تجربه دوره معاصر نشان می دهد کشورهایی که مقاومت نکردند ذلت و هزینه‌های بیشتری را متحمل شدند.
حناچی به سال‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و افزود: در ابتدای انقلاب در حالی که شیرازه اداری کشور به خاطر شرایط انقلابی از هم پاشیده بود یک جنگ تمام‌عیار به کشور ما تحمیل شد که می‌توانست یک تهدید بزرگ باشد اما حضرت امام(ره) آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام و وحدت ملی کرد، ما در جنگی نابرابر شرکت کردیم و از نظر امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن با کمبود مواجه بودیم اما شجاعت و رشادت شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس این کمبود را جبران کرد که می بایست همین جا یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم.
در ادامه “همایش تکریم شقایق ها” حجت الاسلام والمسلمین انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی دست اندازی ها به بیت المال گفت: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم زیبنده این کشور شهیدان نیست، دست اندازی ها به بیت المال و اموال مردم و فساد های گوناگون نشان می‌دهد که از راه شهیدان و حیات طیبه فاصله گرفته‌ایم.
انصاری در ادامه افزود: مجلسی که به نام و یاد شهیدان برپا می‌شود مجلس زندگی و حیات طیبه است و هیچ‌گاه نباید آن را با مجالس ختم و فاتحه خوانی اشتباه گرفت؛ شهیدان به استناد آیات قرآن زنده اند و در پیشگاه خدا متنعم هستند. آنها به سرچشمه اصل وجود هستی وصل شده و نزد خدا هستند. این مقامی است که حتی پیامبر اکرم(ص) می فرماید که دوست دارد به آن مقام برسد.
بنار این گزارش؛ از جمله بخش های متنوع این مراسم معنوی می توان به اهدای لوح یادبود و هدایا به خانواده‌ شهیدان والامقام، رونمایی از کتاب خاطرات شهیدان منطقه ۲۱، برگزاری دو عنوان تئاتر مذهبی-حماسی، دکلمه خوانی توسط صابر خراسانی و … اشاره کرد.

چاپ چاپ