تاریخ انتشار: 11 آوریل 2019 - اخبار شهرداری ها

شهردار قم:شهر قم آماده میزبانی از بیش از ۲٫۵ میلیون زائر نیمه شعبان است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار قم آمادگی شهرداری برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود ۲٫۵ تا سه میلیون زائر در ایام نیمه شعبان به شهر قم وارد خواهند شد و تدبیر شده تا زائرین خاطره خوبی را از شهر قم به یادگار ببرند.
به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت الله شبیری زنجانی، با بیان اینکه در ایام نوروز شهرداری از ماه‌ها قبل خود را آماده خدمت رسانی به مردم کرده بود اظهار کرد: تلاش داشتیم آماده باشیم تا میزبان خوبی برای زائرین کریمه اهل بیت (س) باشیم.
وی با اشاره به بارش شدید باران و وقع سیلاب در شهر قم افزود: در این زمینه تدابیری اندیشیده بودیم و پیش‌بینی‌هایی شده بود تا در زمان بارندگی کمپ‌های مسقف جهت اسکان اضطراری زائرین مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه برای غیر از این زمان‌ها نیز استراحتگاه‌هایی را آماده کرده بودیم.
شهردار قم خدمت‌رسانی ۲۰ سالن مسقف در ایام بارش باران در شهر قم به زائرین را مورد توجه قرار داد و افزود: با برگزاری نماز جماعت در ۱۱ بوستان برنامه های فرهنگی متنوعی را اجرا کردیم.
وی با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته برای تامین تسهیلات سفر برای زائرین گفت: در خصوص مقابله با سیلاب هم از سال‌های گذشته بحث لایروبی انهار و انتقال آب‌های سطحی را داشتیم؛ شاید یکی دو نقطه در شهر باشد که مشکل داشته باشد که یکی جنوب غربی قم و منطقه پردیسان است که تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به بارش ۴۹ میلیمتر باران در مرحله اول بارندگی در شهر قم افزود: اجازه ورود آب به داخل شهر داده نشد و در مرحله دوم نیز بالغ بر ۳۵ میلیمتر بارش صورت گرفت که بلوار زائر را مسدود کردیم تا مشکل و خطری برای مردم رخ ندهد.
وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه حجم تردد آب در قمرود بود گفت: حجم مسیر قمرود بالغ بر ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه است که با وجود اینکه حدود ۴ برابر بیشتر ورودی آب صورت گرفت مشکلی برای مردم رخ نداد و به سرعت پس از پایان بارش ، خدمت‌رسانی از سر گرفته شد.
شهردار قم با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان افزود: پیش بینی می کنیم حدود ۲٫۵ تا سه میلیون زائر در ایام نیمه شعبان به شهر قم وارد خواهند شد و تدبیر شده تا زائرین خاطره خوبی را از شهر قم به یادگار ببرند.
وی اضافه کرد: اطراف حرم مطهر تسهیلات خوبی برای زائرین تامین شده است؛ بیش از ۴۰ چشمه حمام ویژه زائرین در مجتمع شمسه آماده خدمت‌رسانی به زائرین است.
سقائیان‌نژاد توسعه خدمات زیست‌محیطی در شهر قم را یادآور شد و افزود: سالیانه بیش از ۳۰۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است و تا دو سال آینده شاهد تغییر چهره فضای سبز شهر قم خواهیم بود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیباسازی افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، توسعه آسفالت معابر بوده است؛ سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن توزیع آسفالت داشتیم که نسبت به سالهای گذشته افزایش چشم گیری داشته و اگر همینطور ادامه یابد مشکلات معابر شهر رفع می‌شود.
شهردار قم گفت: هر سال نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در شهر اجرا می‌شود که در چارچوب برنامه قم ۱۴۰۰ طراحی شده و با همین روال پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم ها پروژه‌های عمرانی را پیگیری کرده‌ایم؛ حدود هفت درصد درآمد شهرداری از دولت تامین می‌شود و بقیه را مردم تامین می‌کنند؛ اگر مردم به شهرداری اعتماد نکنند تامین هزینه‌ها انجام نمی‌شود و به دنبال اعتمادسازی هستیم تا مشارکت مردم هم جلب شود.
سقائیان‌نژاد یکی از معضلات شهر قم را در حوزه حمل و نقل ذکر کرد و افزود: قرارداد ۱۰ ساله اتوبوس‌ها در حال اتمام بود و پایان سال قرارداد ۱۰۴ دستگاه اتوبوس جدید منعقد شد که بخشی از آنها وارد شهر شد و تا ۶ ماه آینده مابقی وارد خواهد شد.
وی گفت: قبل از این قرارداد نیز نزدیک به ۷۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهر قم خریداری شده بود.
شهردار قم با اشاره به پروژه مترو قم گفت: خط اول این پروژه ۱۴ کیلومتر است که فاز اول آن در ۵٫۲ کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری در تلاش هستیم امسال به بهره‌برداری برسد

زحمات مسوولان در قم مشمول عنایات ائمه معصومین(ع) است/تدابیر شهرداری در زمان سیلاب‌ها خطر را از مردم دور کرد
آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به تدابیر مدیریت شهری در زمان تشدید بارش‌ها و وقع سیلاب گفت: بالاخره این احتیاطاتی که در شهر صورت گرفت اگر انجام نمی‌شد در قم هم خطر مردم را تهدید می‌کرد و اینکه مشکلی در قم به وقوع نپیوست نتیجه تدبیر امثال شما است.
به گزارش شهرنیوز، آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی در دیدار با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم و مدیران شهری، با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری قم، خطاب به دکتر سقائیان‌نژاد گفت: زحمات امثال جنابعالی خصوصا در این ایام که زائرین در شهر هستند مورد عنایت حضرت حق است و خواهد بود.
وی با اشاره به تدابیر مدیریت شهری در زمان تشدید بارش‌ها و وقع سیلاب تصریح کرد: بالاخره این احتیاطاتی که در شهر صورت گرفت اگر انجام نمی‌شد در قم هم خطر مردم را تهدید می‌کرد و اینکه مشکلی در قم به وقوع نپیوست نتیجه تدبیر امثال شما است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایام نوروز در قم مشکلی نداشتیم و تلفاتی نداشتیم و ان‌شاءالله پس از این هم مشکلی نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه قم شهری استثنایی در عالم است که از ابتدا سابقه تشیع از زمان ائمه اطهار علیهم السلام داشته است گفت: مثل قم در دنیا بسیار نادر است و به تعبیری این شهر حرم ائمه علیهم السلام است و در روایات هم تاکید شده که قم حرم اهل بیت علیهم السلام است.
آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: هرچه زحمت در شهر قم با این جایگاه کشیده می‌شود مشمول عنایات ائمه معصومین علیهم السلام خواهد بود و امیدوارم همیشه موفق باشید و مشکلی در خدمت نداشته باشید.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی مشکلات کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا با ما مخالف هستند و امیدواریم اقدامات آنها اثر آنچنانی بر کار مدیران ما نگذارد.

چاپ چاپ