- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

نقاط حادثه خیز و خطر ساز در شمال تهران شناسایی و ایمن سازی می شوند

شهرداری منطقه یک با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با تشکیل کمیته ایمنی و شناسایی نقاط خطر ساز و حادثه خیز ضریب ایمنی منطقه را ارتقاء می دهد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در جلسه کمیته ایمنی شهرداری این منطقه که با حضور مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و دیگر معاونان و مدیران این سازمان و شهرداری منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شناسایی ساختمان های بلند مرتبه و حادثه خیز و گود های رها شده و خطر ساز اولویت کمیته ایمنی است که نیاز است در این خصوص کمیته مشترک بین معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک برگزار شود تا راهکارهای رفع خطر و ارتقاء ایمنی ارایه و پیگیری شود.
شهردار منطقه یک تثبیت اماکن تجاری و اداری و به کارگیری دستورالعمل های بهره برداری موقت جهت تشویق ساختمان های قدیمی در رابطه با ارتقاء ایمنی و رعایت استاندارد های آتش نشانی را از دیگر الزامات دانست.
وی نصب شیرهای هیدرانت خصوصا در بافت های فرسوده را از دیگر اقدامات عنوان کرد که با توجه به استقبال سازمان آتش‌نشانی و اعلام آمادگی قبلی اداره آبفا، مقرر شد در اسرع وقت انجام شود.
موسوی آموزش شهروندی را مهمترین راهکار ارتقاء ایمنی در جامعه دانست و گفت: نیاز است علاوه بر آموزش مستقیم ، آموزش غیر مستقیم نیز از طریق پخش فیلم در تلویزیون های شهری، برگزاری مسابقات و سایر روش های مناسب آموزش شهروندی در سطح منطقه انجام شود تا با مشارکت بالای مردم ، ایمنی جامعه افزایش یابد.
وی از معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه خواست مشکلات ترافیکی آتش نشانی و ایستگاههای مربوطه در سطح منطقه را در کمیته ایمنی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و نتیجه مصوبات از نظر تاثیر در کم شدن زمان رسیدن خودرو های عملیاتی آتش نشانی سر صحنه حادثه مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به کاهش تعداد حریق های منطقه از یک هزار و ۵۹۳ در سال۱۳۹۶ به یک هزار و ۱۰۹ در سال ۱۳۹۷ ، دلیل این کاهش را تشکیل کمیته ایمنی،ابلاغ دستورالعمل های نگهداشت فضای سبز، استفاده از تاسیسات جدید گرمایشی، ابلاغ دستورالعمل جدید نظام بازرسی آتش نشانی و سایر عوامل دانست.
گفتنی است سایر نمایندگان سازمان آتش‌نشانی نیز گزارشی در رابطه با فعالیت‌های حوزه پیشگیری، کمیته ایمنی،نظام بازرسی، زیر ساختهای ایمنی،آموزش های همگانی، لزوم فرهنگ سازی و تعامل با رسانه ها، اقدامات مثبت در زمینه پیشگیری و مقابله با آبگرفتگی و سیلاب، فعالیت های ایستگاه های آتش‌نشانی و مسائل و مشکلات ترافیکی و تاثیر آن بر زمان بندی حضور در صحنه حوادث پرداختند